Algemeen
Hypotheekaanvraag met 4 kopers in Adviesbox Online
Een woning wordt gezamenlijk aangekocht door vier personen: vader, moeder, dochter en schoonzoon. In Adviesbox Online kunnen geen vier personen worden opgevoerd, omdat HDN dit technisch niet ondersteunt. Er kunnen maximaal twee personen worden ...
Hypotheekaanvraag met 4 kopers in Adviesbox
Een woning wordt gezamenlijk aangekocht door vier personen: vader, moeder, dochter en schoonzoon. In Adviesbox kunnen geen vier personen worden opgevoerd, omdat HDN dit technisch niet ondersteunt. Er kunnen maximaal twee personen worden ingevoerd. ...
Financieringsopzet bij ontslag uit hoofdelijke aansprakelijkheid
Bij ontslag uit hoofdelijke aansprakelijkheid is het belangrijk dat de financieringsopzet juist wordt ingericht. Een correcte scheiding tussen de huidige situatie en de nieuwe situatie voorkomt fouten in het hypotheekdossier en zorgt dat de totale ...
Adviesrapport geblokkeerd door een beveiligingsinstelling
De melding in de afbeelding duidt op een niet-kritieke fout die optreed bij het samenstellen van een adviesrapport in Adviesbox. Dit wordt veroorzaakt doordat Microsoft Office het bestand blokkeert vanwege de beveiligingsinstellingen in het ...
Oorspronkelijke Hypotheek en Inschrijving toevoegen
Wanneer in het HDN-bericht bij Huidige Financiering onterecht nee staat of geen oorspronkelijke hypotheekbedrag is ingevuld terwijl er wél een bestaande hypotheek is. Volg dan onderstaande stappen om dit te corrigeren. 1. Navigeer naar het tabblad ...
Adviesbox kan de Adviezendatabase niet converteren
Als de melding verschijnt: "Adviesbox kon de Adviezendatabase niet converteren", dan is er iets misgegaan bij het openen of bijwerken van de databasebestanden in Adviesbox. Onderstaande stappen kunnen worden uitgevoerd om de melding te herstellen. 1. ...
Type Mismatch bij samenstellen rapport
De foutmelding wijst op een niet-kritieke fout die mogelijk heeft geleid tot een beschadigde of onvolledige rapportenstructuur. Mogelijke oplossing: Open het Configuratiescherm. Druk op Start, typ Configuratiescherm, en open het. Navigeer naar ...
FinancieelPlan.dot niet correct afgesloten of mogelijk beschadigd
De melding geeft aan dat het sjabloon FinancieelPlan.dot niet correct is afgesloten of mogelijk beschadigd is, waardoor het rapport niet kan worden gegenereerd. Uit te voeren stappen: 1. Sluit Adviesbox en Microsoft Word volledig. Zorg dat beide ...
Adviesbox-update mislukt door ontbrekende extract.exe
Adviesbox probeert een update uit te voeren, maar loopt vast omdat het bestand extract.exe ontbreekt. Dit zorgt ervoor dat het proces niet verder kan. Melding: Could not find file C:\Program Files (x86)\Hypobox\download\BIN\extract.exe (verwijzing ...
Maatwerkoplossing inschakelen of uitschakelen bij een lening
Bij het aanvragen van een lening is er een vinkje voor Maatwerk. Afhankelijk van de maatschappij (verstrekker) en de beschikbare opties, moet het vinkje wel of niet aangezet kunnen worden. Navigeer naar "Aanvraag" Ga in het systeem naar het ...
Kan geen verbinding maken met de update server
Hieronder volgt een overzicht van mogelijke oorzaken en oplossingen voor de melding "Er kan geen verbinding worden gemaakt met Adviesbox update server" bij een nieuwe installatie van Adviesbox. 1. Geen internetverbinding Controleer of het systeem ...
Licentie-bestand updaten in Adviesbox
Deze handleiding legt uit hoe het licentie-bestand in Adviesbox wordt bijgewerkt. 1. Adviesbox openen Start het programma op de gebruikelijke manier. 2. Beheer Licenties Navigeer via de bovenste menubalk naar Onderhoud en selecteer vervolgens Beheer ...
Adviesbox-licentie per gebruiker instellen via het Windows-register
Deze uitleg laat stap voor stap zien hoe de Adviesbox-licentie per gebruiker wordt ingesteld via het Windows-register. 1. Wijzig het register voor alle gebruikers Navigeer naar: HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\WOW6432Node\Hypobox Zoek de tekenreekswaarde ...
Berekening maandlasten bij acceptatie hypotheekaanvraag
Bij het beoordelen van een hypotheekaanvraag in het tabblad "Acceptatie", zie je verschillende bedragen staan. Deze kunnen verwarrend zijn. Dit artikel geeft een heldere uitleg aan de hand van een rekenvoorbeeld. Voorbeeldsituatie Alleenstaande ...
Lijst met taxateurs niet meer te filteren
Waarom worden in Adviesbox alle taxateurs getoond, zonder filter op afstand Achtergrond: AFM-richtlijnen en keuzevrijheid Sinds kort toont Adviesbox standaard alle taxateurs in Nederland, zonder de mogelijkheid om te filteren op afstand. ...
Tulp Hypotheek niet beschikbaar in acceptatietoets Adviesbox
Vraag Waarom is het label 'Tulp Hypotheek' niet beschikbaar in de acceptatietoets binnen Adviesbox? Antwoord Tulp Hypotheken hanteert drie labels: Tulp Compleet Tulp Riant Tulp Hypotheek Binnen Adviesbox zijn Tulp Compleet en Tulp Riant volledig ...
Partner opvoeren als mede eigenaar
Partner opvoeren als 50% mede-eigenaar van een bestaande woning in Adviesbox Situatie De aanvrager is nu 100% eigenaar van de woning. Partner koopt zich in en wordt voor 50% mede-eigenaar. De woning blijft behouden (geen verkoop). Partner financiert ...
Herkomst eigen middelen bij hypotheekaanvragen
Lloyds Bank heeft recent het beleid aangepast met betrekking tot het inbrengen van eigen middelen bij hypotheekaanvragen. In deze toelichting worden de belangrijkste wijzigingen en bijbehorende vereisten uitgelegd. Waarom deze aanpassing? Als bank ...
Verschillen in Punt- en Komma-notatie bij Getallen in Adviesbox
Probleem Sommige gebruikers merken dat punten en komma's verschuiven bij het invoeren van getallen in Adviesbox. Dit wordt vaak veroorzaakt door de regionale instellingen in Windows, die bepalen hoe getallen worden weergegeven, zoals het gebruik van ...
Wachtwoord wijzigen in Elements en koppeling herstellen in Adviesbox
Bij het verzenden van een aanvraag vanuit Adviesbox naar Elements kan de volgende foutmelding verschijnen: "Foutmelding: authenticatie mislukt – controleer gebruikersnaam en wachtwoord." Deze melding duidt erop dat de koppeling tussen Adviesbox en ...
Leningnummer uit huidige situatie meenemen
Bij het opstellen van een nieuwe aanvraag is het belangrijk om het leningnummer uit de huidige situatie mee te nemen. 1. Ga in het adviesdossier naar Huidige situatie > Hypotheek. 2. Voer het leningnummer correct in, zoals weergegeven in de ...
Foutmelding in Adviesbox bij openen van PDF: “Het bestand is reeds geopend”
Bij het openen van een PDF-bestand vanuit Adviesbox verschijnt soms de volgende foutmelding: "Het bestand is reeds geopend. Sluit eerst het bestand en probeer het daarna opnieuw." Deze melding ontstaat vaak doordat Adobe Acrobat Reader het bestand al ...
Linkermenu (dashboard) valt over invoervelden
Situatie Het kan voorkomen dat in Adviesbox Online het linkermenu (dashboard) gedeeltelijk over de invoervelden heen valt, zoals zichtbaar is in de afbeelding hieronder. Dit maakt het invoeren van gegevens lastig of onoverzichtelijk. Oorzaak De ...
Vandaag Hypotheken
Vandaag Hypotheken is een Nederlandse hypotheekverstrekker die zich specifiek richt op mensen van 57 jaar en ouder. Met hun levensbestendige hypotheek kunnen senioren de overwaarde van hun woning verzilveren, met behoud van woongenot en financiële ...
Duokoop instellen en toevoegen in Adviesbox
Volg de onderstaande stappen om een serviceprovider aan Adviesbox toe te voegen en een hypotheekaanvraag via deze serviceprovider te verzenden. 1. Klik in de bovenste werkbalk van Adviesbox op Onderhoud en vervolgens op Beheer partijen. 2. Kies voor ...
Verwerken en opstellen Duokoop in Adviesbox
Duokoop is een koopconstructie van DNGB (De Nationale Grondbank) die het mogelijk maakt om samen met het Duokoopfonds een woning te kopen. Dit biedt extra financiële ruimte voor starters op de woningmarkt. Meer informatie over Duokoop is te vinden op ...
Klanttevredenheidsonderzoek 2025
Uw mening telt! Wij streven naar de beste service en horen graag uw feedback. Zou u een paar minuten de tijd willen nemen om onze klanttevredenheidsenquête in te vullen? Dit helpt ons om u nog beter van dienst te zijn. Geef hier uw mening Alvast ...
ServiceproviderId - Alleen een opgeslagen serviceprovider mag gekozen worden.
Tijdens het opslaan van veranderingen bij Instellingen - Beheer partijen - Geldverstrekkers kan er een foutmelding ontstaan (zie schermprint). Om deze foutmelding op te lossen kun je onderstaande stappen volgen. Om te beginnen noteer je de partijen ...
Gekozen geldverstrekker geen acceptatienormen beschikbaar
De melding "Voor de gekozen geldverstrekker zijn geen acceptatienormen beschikbaar" geeft meestal aan dat er op dat moment geen informatie beschikbaar is over de voorwaarden of beoordelingscriteria die de geldverstrekker hanteert voor het accepteren ...
HDN-aansluitnummer niet geregistreerd in poortwachter
Wanneer deze statusmelding verschijnt betekent dat het HDN-aansluitnummer nog niet bekend of geregistreerd is bij de serviceprovider of geldverstrekker. Mogelijke oorzaken zijn: Een verlopen of ongeldig HDN-certificaat. Het HDN-nummer van de ...
Hoe kan erfpacht in het lastenoverzicht worden opgenomen
Het kan voorkomen dat in het lastenoverzicht het kolom erfpacht niet zichtbaar is. Dit kan eenvoudig opgelost worden door een aantal handelingen handmatig uit te voeren. 1. Klik linksboven in Adviesbox op Onderhoud, Instellingen, Voorkeuren en dan ...
HDN-certificaat activeren en koppelen
Melding: HS926: Node kon niet worden geactiveerd. Reden: Er is een onverwachte fout opgetreden. Operation returned an invalid status code 'NotFound' Dit geeft aan dat de betreffende node niet gevonden kan worden in het systeem of niet gekoppeld is ...
Adviesbox al geopend
Als Adviesbox aangeeft dat deze al is geopend, maar er geen actieve sessie zichtbaar is, probeer dan het volgende: Open Taakbeheer: Onderaan het beeldscherm staat meestal de taakbalk of taskmanager met een overzicht van programma's die actief ...
Instructie HDN instellen
Het instellen van het Hypotheken Data Netwerk (HDN) vereist een aantal stappen om een correcte installatie en configuratie te waarborgen. Open Adviesbox, klik op Onderhoud, daarna op Instellingen en selecteer vervolgens (HDN) Koppelingen. Vul ...
Adviezendatabase bijna vol
Het comprimeren en herstellen van een (adviezen) database kan de prestaties verbeteren en opslagruimte besparen. Wanneer de database bijna vol is, kunnen verschillende stappen worden genomen om dit te verhelpen en verdere complicaties te voorkomen. ...
Adviesbox downloaden en installeren
Adviesbox is een veelgebruikt softwarepakket voor financiële adviseurs. Hiermee kunnen zij klantprofielen analyseren, scenario’s doorrekenen en adviezen opstellen die voldoen aan wettelijke richtlijnen en de zorgplicht. Om Adviesbox te downloaden en ...
Klasse niet geregistreerd
Wanneer onderstaande melding in beeld verschijnt betekent dat Adviesbox een niet juist of een verlopen software-update heeft. Dit kan eenvoudig opgelost worden door een aantal handelingen handmatig uit te voeren. 1. Sla het advies op en sluit daarna ...
Componenten registreren
Een componenten registratie controleert op fouten en repareert automatisch kleine problemen in de database of instellingen. Ook wordt de laatste updates uitgevoerd uit om up-to-date te blijven en controleert of alle benodigde verbindingen correct ...
Adviesbox update uitvoeren
Om er zeker van te zijn dat de meest recente versie van Adviesbox is geïnstalleerd, kunnen de updates op twee manieren worden uitgevoerd: Automatische update: Wanneer Adviesbox wordt opgestart, zal het automatisch controleren op nieuwe updates. Als ...
HDN-certificaat back-up terugzetten
Wanneer een HDN-certificaat beschikbaar is maar niet gekoppeld aan het HDN-nummer in de HDN-App, volg dan onderstaande stappen om dit te koppelen door de back-up terug te zetten. Hierdoor kan een nieuwe back-up worden aangemaakt en het verloop van ...
Next page