Krijg je een foutmelding bij het opstarten of tijdens normaal gebruik van Adviesbox? Vaak komt dit doordat één of meerdere softwarecomponenten opnieuw geregistreerd moeten worden. In dit artikel lees je stap voor stap hoe je dit oplost.
Sluit Adviesbox volledig af
Controleer in Taakbeheer of er nog processen van Adviesbox actief zijn en sluit deze indien nodig.
Start de componentregistratie
Ga naar ‘Start > Alle programma's > Intersoftware > Componenten registreren’ of gebruik de zoekbalk en typ componenten registreren.
Klik op het bestand Componenten registreren.
Wacht tot het proces is afgerond
Er verschijnt een scherm waarin de componenten opnieuw worden geregistreerd.
Dit proces duurt enkele seconden tot minuten.
Herstart Adviesbox
Open Adviesbox opnieuw. In de meeste gevallen is de foutmelding nu verdwenen.
Active-X component can't create object
Application defined or object defined error
ClassFactory kan aangevraagde klasse niet leveren
Object variable or with blockvariable not set
Klasse niet geregistreerd
Herhaal de stappen voor het registreren van de componenten.
Controleer of je voldoende rechten hebt (voer het programma uit als Administrator) als dit niet kan contacteer dan je systeembeheerder.
Adviesbox start helemaal niet op
Verwijder Adviesbox van je systeem en installeer de software opnieuw.
Raadpleeg indien nodig je systeembeheerder of neem contact op met de helpdesk van Adviesbox.
Foutmeldingen bij het opstarten of gebruik van Adviesbox zijn vaak op te lossen door componenten opnieuw te registreren.
Dit doe je met het bestand Componenten registreteren in het startmenu.
Blijft het probleem bestaan? Herinstalleer Adviesbox of neem contact op met support.