Foutmelding bij opstarten Adviesbox oplossen (componenten registreren)

Foutmeldingen bij opstarten of gebruik van Adviesbox

Inleiding

Krijg je een foutmelding bij het opstarten of tijdens normaal gebruik van Adviesbox? Vaak komt dit doordat één of meerdere softwarecomponenten opnieuw geregistreerd moeten worden. In dit artikel lees je stap voor stap hoe je dit oplost.


Stappenplan: Componenten registreren

  1. Sluit Adviesbox volledig af

    • Controleer in Taakbeheer of er nog processen van Adviesbox actief zijn en sluit deze indien nodig.

  2. Start de componentregistratie

    • Ga naar ‘Start > Alle programma's > Intersoftware > Componenten registreren’ of gebruik de zoekbalk en typ componenten registreren.

    • Klik op het bestand Componenten registreren.

  3. Wacht tot het proces is afgerond

    • Er verschijnt een scherm waarin de componenten opnieuw worden geregistreerd.

    • Dit proces duurt enkele seconden tot minuten.

  4. Herstart Adviesbox

    • Open Adviesbox opnieuw. In de meeste gevallen is de foutmelding nu verdwenen.


Voorkomende problemen

  • Active-X component can't create object

  • Application defined or object defined error

  • ClassFactory kan aangevraagde klasse niet leveren

  • Object variable or with blockvariable not set

  • Klasse niet geregistreerd

    • Herhaal de stappen voor het registreren van de componenten.

    • Controleer of je voldoende rechten hebt (voer het programma uit als Administrator) als dit niet kan contacteer dan je systeembeheerder.

  • Adviesbox start helemaal niet op

    • Verwijder Adviesbox van je systeem en installeer de software opnieuw.

    • Raadpleeg indien nodig je systeembeheerder of neem contact op met de helpdesk van Adviesbox.


Extra informatie en koppelingen

Takeaway

  • Foutmeldingen bij het opstarten of gebruik van Adviesbox zijn vaak op te lossen door componenten opnieuw te registreren.

  • Dit doe je met het bestand Componenten registreteren in het startmenu.

  • Blijft het probleem bestaan? Herinstalleer Adviesbox of neem contact op met support.



    • Related Articles

    • Wat moet ik doen als ik een kritieke fout krijg bij het opstarten?

      Volgt u hiervoor het onderstaande stappenplan. 1. Indien u Adviesbox open heeft staan, sla dan uw advies op en sluit Adviesbox. 2. Controleer of u bent ingelogd met een account dat Administrator rechten heeft. Bij een standaard installatie van ...
    • Kan geen verbinding maken met de update server

      Hieronder volgt een overzicht van mogelijke oorzaken en oplossingen voor de melding "Er kan geen verbinding worden gemaakt met Adviesbox update server" bij een nieuwe installatie van Adviesbox. 1. Geen internetverbinding Controleer of het systeem ...
    • Wat moet ik doen bij een foutmelding waarbij staat dat componenten registreren niet werkt?

      Foutmelding:  Wanneer een medewerker Adviesbox probeert te benaderen vanaf de laptop thuis komt onderstaande foutmelding:  Inhoud errorstack: Setup Openen OpenRecordset(SELECT * FROM Instellingen WHERE Om_ComputerNaam = '2CE1071QCJ') . Componten ...
    • Adviesbox doet heel lang over het opstarten

      Wanneer Adviesbox langere tijd blijft hangen op 83% tijdens het opstarten, is de oorzaak vaak dat er op dat moment automatisch taken worden aangemaakt. Dit kan als gevolg hebben dat Adviesbox er erg lang over doet om op te starten. Dit betreft ...
    • Kritieke fout op Acceptatie

      Bij het klikken op het acceptatiebutton kan het voorkomen dat er een kritieke fout optreedt. Hieronder enkele stappen om het handmatig op te lossen. 1. Klik op de Zelf oplossen in het scherm en voer een componenten registratie uit. Opmerking: Na het ...