Teveel entiteiten foutmelding tijdens aanvraag

Teveel entiteiten foutmelding tijdens aanvraag

Wat zijn entiteiten?

Deze melding refereert meestal naar een bepaald onderdeel en de "entiteiten" kan vervangen worden met "waarde".
Zo zal een melding "teveel entiteiten" bij pensioen aanduiden dat er meer pensioenen meegegeven worden dan het HDN schema van de geldverstrekker toestaat terwijl een "ongeldige entiteit" op lening aan zou geven dat de gekozen constructie (meestal een doorlopende lening) niet bij deze verstrekker via HDN kan worden gestuurd.

De oplossing is doorgaans het bundelen van losse producten of vermeldingen om onder het maximum te geraken.

Bekende problemen hierin:
Uitkeringen -> Uitkeringen zijn pensioenen, AOW en inkomsten box 1. Het limiet bij geldverstrekkers is vaak 10 of 25.
Lening -> Het aantal (doorlopende) leningen in het voorstelscherm. Dit varieert sterk per verstrekker varieert tussen de 5 en 25.
Ongeldige entiteit -> Meestal een spaar of leven product dat niet langer in het HDN schema van de verstrekker bestaat. Omzetten naar een ander spaarproduct of desnoods als aflossingsvrije meegeven met een opmerking erbij.


Bekende meldingen:

Teveel entiteiten: Contractant - Volgnummer 2

Deze melding refereert naar de contractanten in het voorstel.


Oplossing:
Als u in het advies naar voorstel > Vermogen toegaat, staan daar onder het kopje Contractant(en) 2 aanvragers.
Vink hier de Partner uit hierna zal de aanvraag netjes verzonden worden:

Teveel entiteiten: Uitkering - volgnummer 10

Bij het versturen van de aanvraag kan het zijn dat de onderstaande foutmelding verschijnt:

De foutmelding Teveel Entiteiten uitkering, Volgnr: 10 Impliceert dat er teveel in Pensioenen in de aanvraag staan.

Oplossing:

Navigeer in het Advies naar Inventarisatie>Pensioen:

Teveel entiteiten: Leningdeel - volgnummer 5 en hoger

Bij het versturen van de aanvraag kan het zijn dat de onderstaande foutmelding verschijnt:

De foutmelding Teveel Entiteiten Leningdeel, Volgnr: 5 Impliceert dat er teveel lening delen in de aanvraag staan. Deze melding zien we eigenlijk alleen bij ING.

Oplossing:

Navigeer in het Advies naar Voorstel>Hypotheek:
En zorg er voor dat je maximaal 4 leningdelen hebt staan.
Als dit naar jou mening niet mogelijk is vanwege verschillende looptijden, raden we aan om contact op te nemen met de ING om hier samen met hen een oplossing voor te vinden.
Dit kan bijv. in de vorm van een middelingsrente.


Samenvatting en beste werkwijze

  • Het is per geldverstrekker verschillend hoeveel we van elke entiteit mee mogen geven in de aanvraag.

  • De enige oplossing die we kunnen aandragen, is de entiteiten (onderdelen) die teveel aanwezig zijn verwijderen uit het advies.

  • Controleer bij foutmeldingen altijd welke entiteit er teveel in de aanvraag staat en pas deze aan.

Door deze richtlijnen te volgen, voorkomt u problemen bij het versturen van een aanvraag in Adviesbox.

    • Related Articles

    • Veelgestelde vragen over HDN

      Inleiding Binnen het HDN traject is het vaak onduidelijk wat de status precies is, wie er toegang toe heeft en wie er iets aan zal kunnen doen. Dit artikel streeft er naar deze onduidelijkheden weg te nemen en een houvast te bieden. Veelgestelde ...
    • Is mijn HDN aanvraag verstuurd?

      Raadpleeg allereerst het HDN scherm (HDN > Verzenden / Ontvangen). Hier kan je een Richting en een Naam van de ontvangende partij vinden. Onder Richting kunnen we 3 statussen ontvangen: Verzonden - Als deze status er staat kan je er vanuit gaan dat ...
    • HDN-aanvraag opnieuw versturen

      ga naar het tabblad klanten kopieer de aanvraag via kopiëren evt. wijzigingen doorvoeren verstuur opnieuw de aanvraag voor het versturen krijg je de onderstaande melding: Bij de eerste optie wordt er een wijziging verstuurd op de lopende aanvraag. ...
    • Kan er bij een oversluiten een bestaand leningdeel worden meegenomen en een nieuw leningdeel worden ingevoerd?

      Dat is wel mogelijk, maar wordt niet door alle maatschappijen in het HDN-schema verwerkt.
    • Aanvraag opnieuw versturen

      à advies openen à li-boven op advies klikken à kiezen voor opslaan als nieuw advies à naar tabblad aanvraag en HDN-aanvraag à aanvraag opnieuw versturen