Fout bij openen van overzichten in Adviesbox

Fout bij openen van overzichten in Adviesbox

Deze melding kan voorkomen wanneer je standaardprinter op een erg afwijkende formaat staat ingesteld, zoals een labelprinter.
Volg de onderstaande stappen om het probleem te herstellen. 



1. Standaardprinter aanpassen naar een A4-printer

Open het Startmenu
Klik op de Windows Startknop (onderaan links op je scherm).

Navigeer naar Instellingen
Typ Instellingen in de zoekbalk en klik vervolgens op Instellingen.



Open Bluetooth en Apparaten.
Klik in het instellingenmenu op Bluetooth en Apparaten.

Klik op Printers en scanners
Selecteer aan de rechterkant op Printers en scanners.



Selecteer je A4-printer
Zoek in de lijst naar je A4-printer.
Als je A4-printer nog niet in de lijst staat, zorg er dan voor dat deze correct is aangesloten en geïnstalleerd.

Stel de A4-printer in als standaard
Klik op de naam van je A4-printer en selecteer Instellen als standaard.
Dit zorgt ervoor dat de A4-printer wordt gebruikt als de standaardprinter voor je documenten.



2. Adviesbox herstarten

Sluit Adviesbox af.
Zorg ervoor dat Adviesbox volledig is afgesloten.
Dit kun je doen door in de rechterbovenhoek op het kruisje te klikken of via het taakbeheer Adviesbox te sluiten.



Herstart Adviesbox
Open Adviesbox opnieuw door het icoon op je bureaublad of via het startmenu te klikken.

3. Controleer of het probleem is opgelost.

Probeer opnieuw een rapport te genereren of een overzicht te maken.
Het zou nu zonder de foutmelding moeten werken, aangezien de A4-printer nu als standaardprinter is ingesteld.



    • Related Articles

    • Fout bij openen offerte

      De foutmelding die u momenteel ontvangt, wordt waarschijnlijk veroorzaakt door de instelling van de Exportlocatie voor de adviezen. U kunt dit probleem als volgt oplossen: Ga naar Onderhoud > Instellingen > Technische > Data. In dit menu ziet u de ...
    • Adviesbox installeren met behoud van de Adviezendatabase

      Adviesbox is een programma voor financieel advies dat wordt gebruikt door adviseurs om klanten te ondersteunen met financiële analyses en adviezen. Wanneer er lokaal een extra installatie van Adviesbox nodig is, bijvoorbeeld op een andere computer of ...
    • Foutmelding bij openen advies: "Fout bij inlezen advies" of "Niet te openen"

      Wanneer je bij het openen van een advies de melding "Fout bij inlezen advies" of "Niet te openen" krijgt, wijst dit meestal op een beschadiging in de database. Wat kun je doen? Omdat dit een technisch probleem betreft, is het niet zelf op te lossen. ...
    • Instellingen voor HDN-verkeer delen met andere systemen bij een gedeelde database

      Standaard zal wanneer je de instellingen voor HDN-verkeer aanpast en opslaat, dat alleen worden toegepast voor het systeem waar je op dat moment mee aan het werk bent. Maar als je de database met adviezen vanaf verschillende systeem benadert, dan ...
    • Foutmelding bij opslaan advies in Adviesbox

      Deze melding betekent dat er een fout is opgetreden bij de communicatie met de Adviezendatabase van Adviesbox. Hieronder enkele stappen om het op te lossen. Sluit Adviesbox en start opnieuw In veel gevallen lost een herstart tijdelijke fouten op. ...