Inleiding
Adviesbox Online wordt gefaseerd uitgerold. Nieuwe gebruikers worden door ons per e-mail uitgenodigd. In dit kennisbankartikel lees je wat je kunt verwachten als nieuwe gebruiker en hoe je je kunt voorbereiden.
Stap 1: Registreren
Je ontvangt van ons een e-mail voor het aanmaken van je account.
- Een instructie voor het aanmaken van een account vind je hier.
- Als je account succesvol is aangemaakt kun je in het vervolg inloggen via https://portaal.adviesbox.nl.
Stap 2: Inrichten
Na het aanmaken van je account kun je aan de slag met het inrichten van Adviesbox Online.
- In de app Instellingen kun je verschillende zaken inregelen, waaronder je standaardtarieven en de standaard uitgangspunten bij de scenario's AO, WW, pensioen en overlijden.
- Voor het eerste gebruik van HDN stel je eenmalig het HDN nummer in. Hiervoor ga je in Adviesbox Online naar Contract en vervolgens kun je op het scherm HDN nodenummer het nummer invoeren en activeren.
Lees meer over...
- Vernieuwingen in Adviesbox Online: in dit artikel lees je de belangrijkste verschillen met huidig Adviesbox.
- Aandachtspunten Adviesbox Online: in dit artikel lees je een aantal belangrijke aandachtspunten als je gaat starten met Adviesbox Online.
- Koppeling met Elements toevoegen: in deze instructie lees je hoe je de koppeling met Elements activeert in Adviesbox Online.
- Een nieuwe medewerker toevoegen: in deze instructie lees je hoe je een extra medewerker toevoegt en uitnodigt voor Adviesbox Online.
Stap 3: Aan de slag met nieuwe klanten
Nu kun je in Adviesbox Online adviezen geven en hypotheken, verzekeringen, bankgaranties en taxatie voor je nieuwe klanten aanvragen.
- Lopende klantdossiers rond je af in huidig Adviesbox.
- HDN verkeer van aanvragen uit Adviesbox Online kunnen afgehandeld worden in zowel Adviesbox Online als in huidig Adviesbox.
- In huidig Adviesbox heb je het volledige overzicht van je HDN verkeer.
Stap 4: Voorbereiden overzetten gegevens
Voor de overgang naar Adviesbox Online hoef je weinig voor te bereiden. Je kunt wel alvast je klantenbestand opschonen, zodat je straks alleen gegevens overzet die waardevol zijn.
- Je klantenbestand opruimen doe je in huidig Adviesbox via het menu Advies – Opschonen klanten.
Stap 5: Gegevens overzetten (onder begeleiding)
Op een later moment kan de beheerder zelf de gegevens uit huidig Adviesbox overzetten naar Adviesbox Online.
- Hij kan ervoor kiezen om adviezen, agentnummers en het lopende HDN-verkeer over te zetten.
Nadat alle bovenstaande stappen zijn doorlopen, ben je volledig over op Adviesbox Online!
Ondersteuning nodig?
Mocht je onduidelijkheden hebben of tegen problemen aanlopen:
- Maak dan een melding aan via het vraagteken-icoon bovenin de applicatiebalk van Adviesbox Online.
- Of neem telefonisch contact op met onze servicedesk op 0182 200 300 en kies voor Adviesbox Online.
Een melding maken in Adviesbox Online
Bovenin Adviesbox Online staat een vraagteken-icoon. Klik hierop en kies voor Melding maken.
Vul vervolgens het contactformulier in. Het is mogelijk om één of meerdere bijlages toe te voegen. De volgende bestandsformaten zijn toegestaan: PDF, PNG-afbeeldingen, JPG-afbeeldingen en JPEG-afbeeldingen.
Een vraag over een adviesdossier
Heb je een vraag over een adviesdossier? Open dan het advies in de app Advies en kies vervolgens voor Melding maken. Dan is het namelijk mogelijk om een anoniem adviesdossier mee te sturen.