De belangrijkste vernieuwingen in Adviesbox
Inleiding
Ben je bekend met de offline variant van Adviesbox en ga je nu werken met de online variant? Dan lees je in dit artikel een aantal verschillen tussen deze twee applicaties. In dit artikel noemen we de online variant voor het gemak Adviesbox Online.
De belangrijkste vernieuwingen op hoofdlijnen
Online werken en inloggen
- Je werkt volledig online.
- Je gaat naar https://portaal.adviesbox.nl om Adviesbox Online te openen.
- Vervolgens log je in met met je e-mailadres, je wachtwoord en een eenmalige verificatiecode. Deze extra beveiligingslaag zorgt ervoor dat de toegang tot je account goed wordt beschermd.
- Na het inloggen kom je op het adviesportaal waar je alle apps ziet waarvoor jij geautoriseerd bent.
Blinqx en nieuw design
- Adviesbox is één van de labels binnen Blinqx Verzekering & Hypotheek én onderdeel van eBlinqx. Daarom sluit het design van Adviesbox Online bij de andere software van Blinqx. Op blinqx.tech/eblinqx kun je meer lezen over het alles-in-één platform van Blinqx. De werking van Adviesbox veranderd niet.
Nieuw aanvraagscherm en aparte app HDN Dossier
- In Advies op het scherm Aanvraag > Aanvraag samenstellen verstuur je de aanvraag en vervolgens kun je in HDN Dossier onder andere de status van de aanvraag bekijken en de benodigde documenten opsturen.
- In HDN Dossier is overzichtelijk, zodat je snel kunt zien wat de aandachtspunten zijn in een aanvraag.
Adviesrapport
- De lay-out en de grafieken hebben een opfrisbeurt gekregen zodat het rapport er mooier en professioneler uitziet.
- Voor het maken van een adviesrapport heb je geen Microsoft Word meer nodig. Je kunt het rapport met elk tekstverwerkingsprogramma openen.
Instellingen op verschillende autorisatieniveaus
- In de instellingen-app kun je instellingen op verschillende autorisatieniveaus inregelen, namelijk op organisatie-, vestiging- en medewerkersniveau.
De belangrijkste vernieuwingen m.b.t. advies
Algemeen
- De inhoud van de schermen zijn zoveel mogelijk gelijk gehouden. Een aantal schermen staat nu wel onder een ander onderdeel.
- Er zijn geen tabbladen meer, maar een menu aan de linkerkant van je scherm. Aan de bovenkant heb je een applicatiebalk en een dossierbalk.
- Gegevens die niet van toepassing zijn worden niet getoond. Ze zijn pas zichtbaar als het relevant is. Bijvoorbeeld het scherm Hypotheek oversluiten verschijnt als je hebt aangegeven dat de klant een hypotheek wilt oversluiten.
- Als je naar een ander scherm gaat, dan slaat Adviesbox Online automatisch de wijzigingen op die je op het huidige scherm hebt gedaan. Je kunt de wijzingen die je op een scherm hebt gedaan ook tussentijds opslaan door op de knop Wijzingen opslaan te klikken. Deze knop staat onderaan op het scherm.
Omschrijving advies staat op een andere plek
- De velden Korte omschrijving advies, Uitgebreide advies en Extern adviesnummer staan nu in de dossierbalk, bij Dossier en vervolgens veld Omschrijving advies.
- In Adviesbox staan deze velden op het scherm Personalia.
Een extra voorstel toevoegen, kopiëren en/of naam wijzigen doe je op een andere plek
- In Adviesbox Online kun je op het scherm Analyse - Aanleiding een extra voorstel toevoegen, een voorstel kopiëren en/of de naam van een voorstel wijzigen.
- In Adviesbox doe je dit op het scherm Personalia.
Het onderdeel Analyse bestaat uit andere schermen
- In Adviesbox bestaat het onderdeel Analyse uit de schermen Aanleiding, Klantprofiel, Financieringsbehoefte, Maximale hypotheek, Voorwaarden en Rente.
- In Adviesbox Online bestaat Analyse uit de schermen Aanleiding en Woning.
- Klantprofiel is een apart onderdeel geworden.
- De schermen Financieringsbehoefte en Maximale hypotheek staan nu onder Voorstel.
- De voorwaarden en rentes kun je terugvinden in de producten-app.
Er zijn drie aparte schermen: Aanleiding, Woning en Uitgangspunten
- In Adviesbox bestaat het scherm Analyse - Aanleiding o.a. uit de onderdelen Aanleiding gesprek, Verkoop huidige woning, Woning, Vergoedingenoverzicht en Huidige producten meenemen.
- In Adviesbox Online staan deze onderdelen op drie verschillende schermen: Aanleiding, Woning en Uitgangspunten.
- Op het scherm Analyse - Woning staan de gegevens van de huidige woning en/of de nieuw aan te kopen woning.
- Op het scherm Voorstel - Uitgangspunten staan de onderdelen Vergoedingenoverzicht en Huidige producten meenemen.
Het dashboard is vernieuwd
- Voor elk dashboardonderwerp is een eigen presentatie ontwikkeld.
- Met één klik heb je inzicht in de maandlasten, de maximale hypotheek en de tekorten van de risicoscenario's.
- Grafieken zijn geïntroduceerd voor een mooiere, visuele presentatie.
- Hypotheekacceptatie is geen apart scherm meer, maar direct in het dashboard beschikbaar.
Het klantprofiel is vernieuwd
- De teksten in het klantprofiel zijn herschreven.
- Bij een aantal vragen is een extra doorvraagmogelijkheid.
Desktoptaxaties
- Calcasa is uitgebreid zodat de gegevens van de klant meegestuurd worden in de Calcasa-aanvraag.
Wat zit er nog niet in de huidige versie?
- Aparte berekeningen, zoals de losse ORV premievergelijker. Je kunt op dit moment wel een snelle berekening van de maandlasten en de maximale hypotheek maken.
- (Service)abonnement en nazorg.
- Meer overzichten en hypotheekaanvraagformulier (pdf).
Na het toevoegen van bovenstaande functies zal gekeken worden hoe onderstaande functies toegevoegd kunnen worden:
• Je kunt in Adviesbox Online de teksten van het rapport niet wijzigen. Het is eventueel wel mogelijk om het document te downloaden en vervolgens de tekst aan te passen.
• In deze versie is Krediet advies en aanvraag niet te doen. Wat zit er niet in Adviesbox Online?
De onderstaande functies worden nauwelijks gebruikt. Vandaar dat deze velden of functies niet meegenomen zijn naar Adviesbox Online.
- Op het scherm Inkomen & fiscus tonen we het onderdeel Heffingskortingen niet meer. Uiteraard rekenen we wel met de heffingskortingen.
- Op het scherm Motivering tonen we de velden Algemeen en Bijzonderheden niet meer. De velden Wens, Advies, Afwijkende keuze en de rekenmodellen zijn er nog wel.
- In Adviesbox Online heb je geen (product)schermen Uitvaart, Schade, Energie en Telecom.
Related Articles
Aan de slag met Adviesbox Online
Inleiding Adviesbox Online wordt gefaseerd uitgerold. Nieuwe gebruikers worden door ons per e-mail uitgenodigd. In dit kennisbankartikel lees je wat je kunt verwachten als nieuwe gebruiker en hoe je je kunt voorbereiden. Stap 1: Registreren Je ...
Problemen met inloggen bij Adviesbox Online
Wat te doen als het inlogscherm na aanmelding als deze automatisch uitlogt. 1. Open Chrome op je computer. 2. Klik rechtsboven op Meer . 3. Klik op Geschiedenis. Geschiedenis. 4. Klik aan de linkerkant op Browsegegevens wissen. 5. Selecteer hoeveel ...
Wanneer inloggen niet lukt kan het helpen om de cookies te verwijderen
Cookies verwijderen. 1. Klik rechtsboven op Meer Instellingen . 2. Klik op Privacy en beveiliging. Cookies van derden. ... 3. Klik op Alle sitegegevens en -rechten bekijken. 4. Zoek rechtsboven de naam ''adviesbox.nl'' 5. Klik rechts van de site op ...
Aandachtspunten Adviesbox Online
Inleiding Welkom bij Adviesbox. In dit artikel lees je o.a. over een aantal aandachtspunten en de belangrijkste bekende problemen. Aandachtspunten Goed om te weten: Voor het eerste gebruik van HDN stel je eenmalig het HDN nummer in. Hiervoor ga je in ...
De Hypotheekvergelijker
Inleiding De hypotheekvergelijker: kun je gebruiken als je advies geeft over de aankoop van een woning of het oversluiten van leningdelen; toetst alle hypotheeklabels over de gehele looptijd van alle geschikte maatschappijen en labels; houdt ook ...