Back-up maken van het HDN-certificaat
Voor de verlenging van een HDN-certificaat zijn er meestal enkele belangrijke stappen om te volgen.
HDN-certificaten worden gebruikt voor beveiligde gegevensuitwisseling en het verlengen ervan is essentieel om een veilige verbinding te behouden.
Opmerking:
Wanneer deze handeling niet kan worden uitgevoerd, raadpleeg dan de systeembeheerder.
Dit geldt ook wanneer er op een Windows Terminal Server wordt gewerkt.
2. Selecteer rechtsboven het juiste aansluitnummer, klik vervolgens op
Mijn certificaat en kies daarna
Back-up maken in het volgende schermoverzicht.
3. Klik in het volgende schermoverzicht op
Kies bestandsnaam en selecteer daarna rechtsonder
Opslaan als met de
bestandsextensie .
p12 (*.p12). Klik daarna op
opslaan om het HDN-certificaatbestand te exporteren
.
Opmerking:
Om ervoor te zorgen dat het HDN-certificaat niet per ongeluk wordt verwijderd of verplaatst, kun je het op een veilige en vaste locatie opslaan.
De bestandsnaam kan worden aangepast of gewijzigd naar een gewenste naam.

4. Kies een wachtwoord, herhaal het ter bevestiging en klik vervolgens rechtsonder op de knop om het HDN-certificaat te exporteren.
Klik in het volgende scherm op
OK om het te voltooien.
Opmerking:
Op deze manier is een back-up van het HDN-certificaat aangemaakt en zal deze vervolgens in Adviesbox worden geïmporteerd.

5. knip of kopieer het HDN-certificaat bijvoorbeeld naar C:\Program Files (x86)\Hypobox en plak het onder de onderste map.
6. Open Adviesbox, klik op Onderhoud, daarna op Instellingen en selecteer vervolgens (HDN) Koppelingen.
Klik onder het HDN-berichtenverkeer op de knop
Importeren, selecteer het HDN-certificaat, vul daarna het wachtwoord in en klik op
OK.

Opmerking:
Voor instructies over het herstarten of opnieuw starten van AdviesboxHDNservices, zie de onderstaande link:
Toelichting:Het HDN-certificaat (Hypotheken Data Netwerk) is een certificering die betrekking heeft op de beveiliging en betrouwbaarheid van het gegevensverkeer tussen financiële instellingen en hypotheekadviseurs.
HDN zorgt ervoor dat hypotheekaanvragen en andere financiële documenten op een veilige en gestandaardiseerde manier kunnen worden uitgewisseld.
Voor vragen of ondersteuning bel onze ServiceDesk op: 0182-200309 of neem contact op met de systeembeheerder.
Related Articles
HDN-certificaat verlengen en koppelen in Adviesbox
Voor de verlenging van een HDN-certificaat zijn er meestal enkele belangrijke stappen om te volgen. HDN-certificaten worden gebruikt voor beveiligde gegevensuitwisseling en het verlengen ervan is essentieel om een veilige verbinding te behouden. ...
HDN-certificaat back-up terugzetten
Wanneer een HDN-certificaat beschikbaar is maar niet gekoppeld aan het HDN-nummer in de HDN-App, volg dan onderstaande stappen om dit te koppelen door de back-up terug te zetten. Hierdoor kan een nieuwe back-up worden aangemaakt en het verloop van ...
HDN-certificaat activeren en koppelen
Melding: HS926: Node kon niet worden geactiveerd. Reden: Er is een onverwachte fout opgetreden. Operation returned an invalid status code 'NotFound' Dit geeft aan dat de betreffende node niet gevonden kan worden in het systeem of niet gekoppeld is ...
Verbinding met de HDN Proxy API
De melding: ERROR: HS924: De actie 'node activeren' is afgebroken. geeft aan dat de actie 'node activeren' niet is gelukt omdat er geen verbinding kon worden gemaakt met de HDN Proxy API. Mogelijke oorzaken en stappen om dit probleem te verhelpen ...
Hoe maak ik een back-up van de Adviesbox gegevens?
Wie beheert de Adviesbox data ? De data van Adviesbox staat niet op servers van Intersoftware. Je kiest als gebruiker van het pakket zelf waar je de data opslaat. En je bent ook zelf verantwoordelijk voor het beheer van deze gegevensbestanden. ...