Fout tijdens HDN-certificaat vernieuwen in Adviesbox

Fout tijdens HDN-certificaat vernieuwen in Adviesbox

Bij het vernieuwen van een HDN-certificaat op de applicatieserver verschijnt de foutmelding "permission denied" tijdens het importeren.

Dit gebeurt vaak omdat de importfunctie in Adviesbox een kopie van het certificaat probeert op te slaan op de locatie die is ingesteld bij Overige databases.
Wanneer de gebruiker of service daar geen schrijfrechten heeft, treedt de fout op.



Onderstaande scherm heeft geen adviezen-database op de primaire database-locatie staan.  



In plaats van het certificaat te importeren, kan het vernieuwde certificaat direct geselecteerd worden via het gele mapje.
Hiermee wordt verwezen naar het juiste bestand, zonder dat Adviesbox een kopie hoeft op te slaan.



Met het gele mapje kan het vernieuwde HDN-certificaat probleemloos worden gekoppeld, zonder dat er schrijfrechten op de database-locatie nodig zijn.
Dit voorkomt de foutmelding "permission denied".

Gebruik onderstaande handleiding om stap voor stap een back-up van het HDN-certificaat te maken en te importeren in Adviesbox.


    • Related Articles

    • HDN certificaat koppelen aan Adviesbox_Saas

      1. HDN app installeren Om te beginnen moet de HDN software geïnstalleerd worden. Ga naar https://certificaten.hdn.nl/webcert.php. Uitzondering: Als er spake is van een serverinstallatie, dan download je de app via ...
    • HDN-certificaat verlengen en koppelen in Adviesbox

      Voor de verlenging van een HDN-certificaat zijn er meestal enkele belangrijke stappen om te volgen. HDN-certificaten worden gebruikt voor beveiligde gegevensuitwisseling en het verlengen ervan is essentieel om een veilige verbinding te behouden. ...
    • Back-up maken van het HDN-certificaat

      Voor de verlenging van een HDN-certificaat zijn er meestal enkele belangrijke stappen om te volgen. HDN-certificaten worden gebruikt voor beveiligde gegevensuitwisseling en het verlengen ervan is essentieel om een veilige verbinding te behouden. 1. ...
    • Na het verlengen van het HDN-certificaat ontvangen we geen berichten meer.

      Probleem Na het verlengen en koppelen van een HDN-certificaat in Adviesbox komen er geen berichten meer binnen. Dit kan verschillende oorzaken hebben. Oplossing Volg onderstaande stappen in volgorde: Importeer het certificaat opnieuw Ga in Adviesbox ...
    • Teveel entiteiten foutmelding tijdens aanvraag

      Wat zijn entiteiten? Deze melding refereert meestal naar een bepaald onderdeel en de "entiteiten" kan vervangen worden met "waarde". Zo zal een melding "teveel entiteiten" bij pensioen aanduiden dat er meer pensioenen meegegeven worden dan het HDN ...