Bekende problemen

Bekende problemen

Inleiding

Hier zie je een overzicht van bekende problemen met Adviesbox. 

Bekende problemen

Vergelijker toont 0

Woensdag 13 juli 2022 14:00 - Verholpen op 14 juli 11:00
Indien de vergelijker niet op de eerste van de maand inging gaf de hypotheekvergelijker een resultaat van 0. Er kan omheen gewerkt worden door de passeerdatum op de eerste van de maand te zetten.
Op 14 juli 11:00 is er een patch beschikbaar gesteld die dit probleem verhelpt.

ORV lost niet af

Woensdag 13 juli 2022 12:30 - Verholpen op 14 juli 11:00
De overlijdensrisicoverzekering komt niet goed tot uitkering in het overlijdenscenario. 
We hopen hier in de loop van morgenochtend een oplossing voor te kunnen bieden.
Op 14 juli 11:00 is er een patch beschikbaar gesteld die dit probleem verhelpt.

Obvion rente niet goed verwerkt

Woensdag 13 juli 2022 8:30 - Verholpen om 13:00
De rente van Obvion is niet goed doorgekomen waardoor Obvion momenteel niet naar voren komt in de vergelijker en er in Obvion producten geen rentevaste periode gekozen kan worden. We zullen hier spoedig een oplossing voor beschikbaar brengen.
13:00 - Probleem is verholpen. Er is een patch beschikbaar gesteld. Na het updaten van Adviesbox zal het probleem niet meer spelen.

Meerwerk tijdelijk niet beschikbaar

Woensdag 13 juli 2022 8:30 - Verholpen om 12:10
Na het installeren van de release kan voor sommige financieringstypen als aankoop woning en heropname gelden dat het veld meerwerk over de financieringsbehoefte komt maar niet te vullen valt. Doorgaans zal gelden dat wanneer er bij "Analyse > Aanleiding" opnieuw een financiering gekozen wordt deze het opnieuw laadt en het probleem zal verhelpen, maar dit zal wel gelden dat de voorstelschermen dan opnieuw opgevoerd moeten worden. Onze technici werken hard aan een oplossing.
12:10 - Probleem is verholpen. Er is een patch beschikbaar gesteld. Na het updaten van Adviesbox zal het probleem niet meer spelen.

Uitnodigingen voor online inventarisatie kunnen mogelijk niet aankomen

Dinsdag 2 februari 2021 12:00 uur 
Status: doorlopend
In verband met de toename van digitale criminaliteit zijn de mailproviders ook een stuk strenger zijn geworden. Om je cliënt een vertrouwd gevoel te geven stuurt Adviesbox namens jouw e-mailadres de uitnodiging met een link naar de externe omgeving en maakt het dat deze als gevaarlijk of als phishing mail wordt gezien en geblokkeerd. Er wordt momenteel onderzocht hoe we dit op een andere manier vorm kunnen geven maar dit zal helaas even kunnen duren.

Om de e-mail toch naar je cliënt te sturen kun je de ontvangen ‘cc’ uit jouw eigen mailbox forwarden naar je klant. Omdat deze dit maal namens jou uit jouw eigen mailbox verstuurd wordt maakt dit een wereld van verschil en zal de klant deze wel kunnen ontvangen.

Opgeloste problemen in juni 2022

Storing Online inventarisatie

Woensdag 15 juni 2022
Status: opgelost
Er was een korte storing in de Online inventarisatie. 

Opgeloste problemen in mei 2022

Toetsing kortere looptijd onjuist.

Vrijdag 6 mei 9:30
Status: Oplossing beschikbaar gesteld

Per donderdag is een patch live gegaan die veroorzaakt dat de toetsing voor hypotheken met een kortere looptijd in diverse gevallen niet juist verloopt. Zowel in de sneltoets, maximale hypotheek als op het tabblad acceptatie kan deze op 30 jaar getoetst worden in plaats van de werkelijke looptijd. De aanpassing die dit veroorzaakt heeft is inmiddels reeds teruggedraaid en na het updaten zal dit ongedaan gemaakt worden, maar blijkt u op een server installatie te werken dan zal gelden dat dit pas met de dagelijkse updates van vannacht doorgevoerd kan worden.

Opgeloste problemen in april 2022

Rente Tulp niet juist

Donderdag 28 april 2022
Status: opgelost op 29 april 2022
De rente van Tulp is te laat ontvangen waardoor deze niet tijdig verwerkt kon worden. Per morgen zal deze met de automatische update alsnog verwerkt worden. Raadpleeg voor vandaag de tarieven op https://tulphypotheken.nl/rente/actuele-rente/

Kritieke kwetsbaarheid "Spring4Shell" onderzocht

Vrijdag 1 april 2022
Status: onderzoek afgerond
We hebben de applicatie onderzocht op de kwetsbaarheid in de Spring Core Framework (CVE 2022-22965) maar geen van de onderdelen van Adviesbox maakt hier gebruik van. Meer informatie over het probleem kunt u vinden op https://www.digitaltrustcenter.nl/nieuws/kritieke-kwetsbaarheid-spring4shell

Opgeloste problemen in maart 2022

Rente SNS, Regiobank en ASN aflossingsvrij 15 en 20 jaar onjuist 

Donderdag 17 maart 2022
Status: op dezelfde dag opgelost
De rentewijziging van SNS, Regiobank en aflossingsvrij is niet goed doorgekomen. Voor aflossingsvrij staat voor deze partijen een opslag van 0,2%, maar voor de 15 en 20 jaar betreft dit 0,3%. Deze vallen hierdoor 0,1% te laag uit.
13:50 Na het updaten zullen de rentes hersteld zijn. Blijkt u op een server te werken die niet tussentijds bijgewerkt kan worden dan zal gelden dat de aanpassing met de reguliere nachtelijke updates mee zal komen.

Rente BLG aflossingsvrij niet juist 

Woensdag 16 maart 2022
Status: opgelost op 17 maart 2022
De rentewijziging van BLG aflossingsvrij is niet goed verwerkt. Er wordt aan gewerkt om dit z.s.m. te herstellen.

Rente Lloyds aflossingsvrij niet juist 

Dinsdag 15 maart 2022
Status: op dezelfde dag opgelost
De rente van Lloyds aflossingsvrij is 0,1% te laag voor alle bevoorschottingen. Dit zal zo spoedig mogelijk hersteld worden. Vooralsnog kunt u de rente handmatig met 0,1% ophogen.
Update: Rente is hersteld en zal met de update in de nacht van 16e verholpen zijn.

Systeemstoring Attens en Syntrus Achmea

Dinsdag 1 maart 2022 
Status: opgelost op 2 maart 2022
Er speelt momenteel een storing bij Attens en Syntrus Achmea waardoor er geen bindende offerte uitgebracht kan worden. Naar verwachting zal het in de loop van vandaag verholpen worden waarna deze alsnog verzonden zal worden. Er is hier geen aanvullende actie voor benodigd.

Opgeloste problemen in februari 2022

Foutmelding: Type Mismatch 

Donderdag 17 februari 2022
Status: op dezelfde dag opgelost
Sinds vanochtend speelt er een probleem bij het raadplegen van Acceptatie of het versturen van HDN berichten. Hier volgt een foutmelding "Type mismatch" op. Er wordt hard gewerkt aan een oplossing.
Vooralsnog kunt u het label wijzigen naar iets anders en dan weer terugzetten. Dit zal de foutmelding op Acceptatie verhelpen.
12:15: Er is een update beschikbaar gesteld die het probleem op Acceptatie verhelpt. Het probleem met het versturen voor HDN berichten speelt nog.
14:35: Er is een update beschikbaar gesteld die het probleem op HDN berichten verhelpt.

Storing in de koppeling Elements. 

Dinsdag 15 februari 2022 8:30
Status: op dezelfde dag opgelost
Sinds de nieuwe release van Elements lijkt de koppeling niet langer te werken. We zijn in contact met Elements om samen tot een oplossing te komen.
Update 13:00: Elements vermoed een oplossing te hebben gevonden en streeft er naar deze later vanmiddag beschikbaar te stellen.
Update 16:15: De koppeling doet het weer.

    • Related Articles

    • Problemen met het versturen van een meeneemhypotheek.

      Inleiding Deze instructie focust zich primair op het adresseren van HDN problemen bij het versturen van een meeneemhypotheek Bekende restricties Bekende restricties voor het versturen zijn: Meerdere onderpanden tegelijk verkopen is niet mogelijk. ...
    • Entiteiten

      Deze melding refereert meestal naar een bepaald onderdeel en de "entiteiten" kan vervangen worden met "waarde". Zo zal een melding "teveel entiteiten" bij pensioen aanduiden dat er meer pensioenen meegegeven worden dan het HDN schema van de ...
    • Release notes versie 2022.3

      Release notes versie 2022.3 Versienummer: 2022.3 Releasedatum: 7 maart 2022 In deze update: De 'ABN AMRO Hypotheek voor Verhuur' en 'Florius Hypotheek voor Verhuur' zijn toegevoegd als hypotheekoptie. In de kennisbank is een korte ...
    • Release notes voor Adviesbox

      Release notes voor Adviesbox In dit artikel staat een overzicht van alle release notes vanaf versie 2021.3. Huidige versie Versienummer: 2022.6 Releasedatum: 12 juli 2022 In deze update: Aan het scherm Acceptatie is de berekening van de maximale ...
    • Wat kan ik doen als het versturen per HDN niet lukt en de status 'in HDN-outdir' is?

      Als de aanvraag wordt verzonden komt deze in de HDN-outdir map waar de aanvraag klaar gezet wordt om verzonden te worden. De HDN zorgt voor de verdere verzending van het berichtenverkeer. Bij problemen kunt u contact opnemen met HDN: telefoon ...