Problemen met installeren van Adviesbox of de software-update

Problemen met installeren van Adviesbox of de software-update

Inleiding

In dit artikel lees je een stappenplan om te volgen als de installatie van Adviesbox of de software-updates niet juist verlopen is.   

Instructie

Volg alstublieft onderstaande stappenplan om het probleem op te lossen: 

Stap 1: Adviesbox afsluiten
Heb je Adviesbox open staan? Sla dan eerst uw advies op en sluit vervolgens de applicatie.

Stap 2: Administratorrechten
Controleer vervolgens of je bent ingelogd met een account dat administratorrechten heeft.
Bij een standaard installatie van Windows (bijv. Windows 8, Windows 10 of Windows 11) heb je deze rechten.
Als je gebruik maakt van een serverinstallatie kunt je dit artikel doorsturen naar je systeembeheerder.

Stap 3: Componenten registreren
Navigeer in Windows naar “Start > Alle apps  > Intersoftware” en selecteer hier de optie “Componenten registreren”. In oudere versies van Windows selecteer je "Alle programma's" i.p.v. "Alle apps". 
Wanneer je deze optie aanklikt zal Adviesbox zichzelf repareren. Hou er rekening mee dat dit proces een aantal minuten kan duren, afhankelijk van de snelheid van je PC.

Nadat de reparatie is afgerond zal het probleem naar verwachting zijn opgelost.

Nog steeds problemen?

Neem (opnieuw) contact op met de helpdesk als na reparatie het probleem nog steeds niet is opgelost of wanneer zich andere problemen voordoen.

    • Related Articles

    • Bekende problemen

      Inleiding Hieronder staat een overzicht van bekende (on)opgeloste problemen met Adviesbox. Bekende problemen TAF niet per HDN te versturen vrijdag 27-09-2024 10:00 - maandag 30-09 11:00 (verholpen) Door aanpassingen in de structuur bleek het niet ...
    • Kan ik een 2e vestiging in Adviesbox inrichten?

      De vestigingen die ons secretariaat op niveau van licenties aanmaakt worden niet direct als vestiging zichtbaar in Adviesbox. Alleen de kantoorgegevens per licentie, te zien via menu Onderhoud - Beheer licenties, laten dat zien. Het is wel mogelijk ...
    • Problemen met het versturen van een meeneemhypotheek.

      Inleiding Deze instructie focust zich primair op het adresseren van HDN problemen bij het versturen van een meeneemhypotheek. Een bekende restrictie is dat het niet mogelijk is om meerdere onderpanden tegelijk te verkopen (samenwoners). In dit ...
    • Stoppen met werken en pensioen.

      https://desk.zoho.com/portal/intersoftware/kb/articles/adviesbox-2018-4-wijziging-met-betrekking-tot-de-stoppen-met-werken-leeftijd
    • Kan ik de automatische update in Adviesbox uitzetten?

      Onderhoud > Instellingen > Technisch >Algemeen > Update automatisch downloaden uit/aanvinken.