Inleiding
In dit artikel lees je een stappenplan om te volgen als de installatie van Adviesbox of de software-updates niet juist verlopen is.
Instructie
Volg alstublieft onderstaande stappenplan om het probleem op te lossen:
Stap 1: Adviesbox afsluiten
Heb je Adviesbox open staan? Sla dan eerst uw advies op en sluit vervolgens de applicatie.
Stap 2: Administratorrechten
Controleer vervolgens of je bent ingelogd met een account dat administratorrechten heeft.
Bij een standaard installatie van Windows (bijv. Windows 8, Windows 10 of Windows 11) heb je deze rechten.
Als je gebruik maakt van een serverinstallatie kunt je dit artikel doorsturen naar je systeembeheerder.
Stap 3: Componenten registreren
Navigeer in Windows naar “Start > Alle apps > Intersoftware” en selecteer hier de optie “Componenten registreren”. In oudere versies van Windows selecteer je "Alle programma's" i.p.v. "Alle apps".
Wanneer je deze optie aanklikt zal Adviesbox zichzelf repareren. Hou er rekening mee dat dit proces een aantal minuten kan duren, afhankelijk van de snelheid van je PC.
Nadat de reparatie is afgerond zal het probleem naar verwachting zijn opgelost.
Nog steeds problemen?
Neem (opnieuw) contact op met de helpdesk als na reparatie het probleem nog steeds niet is opgelost of wanneer zich andere problemen voordoen.