Algemene informatie over de advies-app

Algemene informatie over de advies-app

Inleiding

Hier lees je algemene informatie over de app Advies, zoals het startscherm, de onderdelen in deze applicatie en de dossierbalk. 

Startscherm Advies

Nieuwe klant
  1. Met de knop + Nieuwe klant kun je een nieuwe klant toevoegen.
  2. Als je op de knop klikt dan verschijnt er de pop-up Nieuwe klant.
    Hier geef je aan of het advies wel/niet met een mede aanvrager is. Verder vul je per aanvrager een aantal velden in.
  3. De velden Achternaam en Geboortedatum zijn verplichte velden. Optioneel zijn de velden Tussenvoegsel en Roepnaam.
  4. Vervolgens klik je op de knop Klant toevoegen en openen. Nu kun je alle benodigde gegevens invullen en het advies op te stellen
Bestaande klant zoeken
Een bestaande klant kun je zoeken op naam, postcode, woonplaats of geboortedatum.

Bij een bestaande klant een dossier toevoegen 
  1. Zoek in de zoekbalk de klant.
  2. Als de klant gevonden is, dan klik je op de gegevens van de klant. Er verschijnt een pop-up met een overzicht van alle dossiers van deze klant.
  3. Klik op de knop + Nieuw dossier om een nieuw adviesdossier te openen. Je kunt gelijk aan de slag met je advies.
Bestaande klant verwijderen
Wil je klantgegevens verwijderen?
  1. Zoek in de zoekbalk de klant.
  2. Als de klant gevonden is, dan klik je op het icoontje met het prullenbakje.
  3. Alle klantgegevens én de onderliggende dossiers worden dan verwijderd.
Bestaand adviesdossier verwijderen
Wil je de klant niet verwijderen, maar wel een of meerdere dossiers?
  1. Zoek in de zoekbalk de klant.
  2. Als de klant gevonden is, dan klik je op de gegevens van de klant. Er verschijnt een pop-up met een overzicht van alle dossiers van deze klant.
  3. Klik op het icoontje met het prullenbakje om een of meerdere dossiers te verwijderen.
Laatst geopende dossiers
  1. Onderaan de pagina staan de 10, 15 of 20 laatst geopende dossiers. 
  2. Standaard staan de dossiers gesorteerd op laatst geopende dossiers. Waarbij het laatst geopende dossier boven aan staat.
  3. Je kunt ook sorteren op Klant, Aanleiding, Korte omschrijving en Status
  4. Je kunt een filter toepassen op KlantAanleiding en/of Status.

Onderdelen Advies

De applicatie Advies bestaat naast het hoofdmenu uit zes basisonderdelen:
  1. Inventarisatie: hier vul je alle basisgegevens van de klant(en) in. 
  2. Analyse: hier geef je aan wat het gewenste advies is en wat er met de huidige woning moet gebeuren als de klant een nieuwe woning wil kopen.
  3. Klantprofiel: hier breng je door middel van relevante vragen de kennis, ervaring, financiële positie, doelstellingen en risicobereidheid van de klant in beeld.
  4. Voorstel: hier kun je het gewenste advies gaan samenstellen, een financieringsopzet maken, de maximale hypotheek berekenen, verschillende hypotheeklabels en de overlijdensrisicopremie bij verschillende geldverstrekkers met elkaar vergelijken en nieuwe situatie met de gewenste financiële producten toevoegen. Je kunt drie verschillende voorstellen aanmaken.
  5. Motivering: hier motiveer je je advies en noteer je de (afwijkende) keuze van de klant. 
  6. Aanvraag: hier kun de aanvraag voor taxatie en bankgarantie indienen. Voor de overige producten, waaronder de lening, kun je hier de producten aanvragen en verder afhandelen in de app HDN Dossier.
Elk basisonderdeel heeft verschillende schermen. 
Kun je een bepaald (invoer)veld niet vinden? Kijk dan eens op Index.     

Dossierbalk Advies

Bovenin het scherm heb je twee balken: de applicatiebalk en de dossierbalk Advies. Op de dossierbalk staan de volgende onderdelen:
  1. Dossier: via dit submenu kun je bij Omschrijving advies een korte en lange omschrijving toevoegen en een extern adviesnummer. Ook kun je de Status van het dossier aanpassen: in behandeling, afgerond en vervallen. En het Dossier kopiëren, het Dossier exporteren en Sluiten.
  2. Rapportage: via dit submenu kun je een overzicht downloaden, een rapportage samenstellen en snel inzicht krijgen.
  3. Documenten: als je op het icoontje met het blauwe dossiermap drukt open je de app Documenten op klantniveau. 
  4. Naam en leeftijd van de aanvrager(s).

    • Related Articles

    • Korte toelichting op de instellingen-app

      Inleiding In dit artikel lees je wat je in de instellingen-app kunt inzien en inregelen. Instellingen Om naar instellingen te gaan, kun je via het hoofdportaal naar de app gaan of rechtstreeks via https://instellingen.adviesbox.nl. Hiervoor moet je ...
    • Korte toelichting op de HDN Dossier-app

      Inleiding In de app HDN Dossier kun je hier de status van de aanvraag bekijken. De opvolging van de aanvraag doen, zoals documenten voor de stukkenlijst aanleveren aan aanbieder. En documenten van de aanbieder ontvangen. In dit artikel lees je eerst ...
    • Gebruikersinstructie: Advies uitwisselen (exporteren) tussen lokale en online Adviesbox

      Deze gebruikersinstructie beschrijft het uitwisselen van adviezen tussen Adviesbox Online en Adviesbox Classic. De koppeling werkt momenteel enkel voor individuele dossiers en beide kanten op. Exporteren vanuit Adviesbox Online: 1. Open het dossier ...
    • Korte toelichting op de documenten-app

      Inleiding In dit artikel lees je een korte toelichting op de documenten-app. Opbouw Documenten De app Documenten bestaat uit: een Startscherm Documentbeheer Startscherm Het startscherm bestaat uit een zoekbalk en een overzicht van de laatst geopende ...
    • Korte toelichting op de contract-app

      Inleiding In dit artikel lees je wat je in de contract-app als beheerder kunt inzien en inregelen. Allereerst staan kort de schermen in deze app beschreven en vervolgens wordt een aantal schermen extra toegelicht. Opbouw contract-app De contract-app ...