Inleiding
Bij Aanvraag samenstellen kun je een of meerdere producten aanvragen.
Een hypotheek, een arbeidsongeschiktheidsverzekering en een overlijdensrisicoverzekering vraag je aan via HDN. En een aanvraag voor een bankgarantie en een taxatie gaat rechtstreeks naar de aanbieder.
In dit artikel lees je een korte toelichting op een aantal velden in het hoofdscherm.
Opbouw scherm Aanvraag samenstellen
Het scherm Aanvraag samenstellen bestaat uit een hoofdscherm met een of meerdere producten die je per product kunt aanvragen.
Hoofdscherm
In dit scherm zie je een overzicht van alle producten die je kunt overnemen naar Aanvragen. Controleer alle gegevens en geef per product aan of je het wel/niet wil meenemen naar Aanvragen. Vervolgens druk je op de knop Producten overnemen naar Aanvragen. Hieronder lees je nog een korte toelichting op een aantal velden en de knop:
Veld Aanvraag op basis van
- Hier staat op basis van welk voorstel de aanvraag is.
- Heb je een hypotheekaanvraag en wil je een aanvraag doen op basis van een ander voorstel? Dan wijzig je dit in het scherm Lening.
- Heb je geen hypotheekaanvraag, maar wel een aanvraag voor een ORV en/of AOV? Dan kun je het juiste voorstel kiezen op het scherm Aanvragen.
Veld Aanwezig in Aanvragen
- Als het product al is aangevraagd, dan zie je hier het voorstel- en het versienummer.
- Wil je het product opnieuw aanvragen? Kies dan voor een nieuwe aanvraag of een nieuwe versie.
- Bij een nieuwe versie wordt de huidige versie overschreven.
- Bij een nieuwe aanvraag wordt een aparte aanvraag aangemaakt en heb je twee van deze producten in HDN Dossier.
Veld Nieuwe aanvraag of nieuwe versie
- Dit veld verschijnt als het product eerder al aangevraagd
- Kies voor de optie Nieuwe aanvraag of Nieuwe versie
- Bij een Nieuwe versie komt de oude versie te vervallen. De nieuwe aanvraagversie is degene die in behandeling wordt genomen en waar de aanvraag mee verder gaat.
- Bij een nieuwe aanvraag wordt een aparte aanvraag aangemaakt en heb je twee van deze producten in HDN Dossier. Bij dezelfde geldverstrekker kun je niet switchen. Wil je dit wel? Maak dan een nieuw advies of voorstel aan.
Veld Aanvraag naar
- Standaard gaat de aanvraag rechtstreeks naar de maatschappij.
- Wil je dit aanpassen? Dan open je het specificatiescherm en selecteer je bij het veld Methode indienen via welke partij je de aanvraag wilt indienen.
Knop Product aanvragen
Het kan voorkomen dat de aanvraag nog niet kan worden verstuurd. Er ontbreken bijvoorbeeld nog een aantal belangrijke gegevens. Los daarom eerst de (fout)meldingen op en daarna kun je opnieuw het product aanvragen.