Problemen na verlengen HDN certificaat

Problemen na verlengen HDN certificaat

Inleiding

Na het verlengen van het HDN certificaat, kan er een probleem ontstaan dat er geen berichten meer verstuurd / binnengehaald worden.
Dit komt omdat er geen nieuwe back-up van het certificaat in Adviesbox is ingesteld.

Foutmelding

Als je in de HDN logfile (bij een standaard installatie: C:\Program Files (x86)\Hypobox\Bin\logs) kijkt zal je waarschijnlijk onderstaande melding tegen komen.
Reden: Er is een onverwachte fout opgetreden. Kan aan de hand van het certificaat niet valideren dat gebruiker bij de data van deze node mag.

Instructie

Om dit op te lossen kan je onderstaande stappen volgen:
1. Maak een nieuwe back-up van het certificaat met een *.p12 extensie.
2. Zet het certificaat op een goede plek waar deze niet verwijderd of verplaatst zal gaan worden.


3. Stel het nieuwe certificaat met bijpassend wachtwoord in Adviesbox in, dit kan je doen bij Onderhoud > Instellingen > (HDN) Koppelingen.


    • Related Articles

    • HDN-certificaat verlengen en koppelen in Adviesbox

      Voor de verlenging van een HDN-certificaat zijn er meestal enkele belangrijke stappen om te volgen. HDN-certificaten worden gebruikt voor beveiligde gegevensuitwisseling en het verlengen ervan is essentieel om een veilige verbinding te behouden. ...
    • HDN Service - Certificaat pad wordt na import op een drive mapping gezet

      Om de HDN service van Adviesbox te kunnen gebruiken dient er een HDN certificaat aanwezig te zijn in Adviesbox. Het certificaat kan toegevoegd worden onder Onderhoud > Instellingen > (HDN) Koppelingen > HDN. Het certificaat toevoegen kan op 2 ...
    • Back-up maken van het HDN-certificaat

      Voor de verlenging van een HDN-certificaat zijn er meestal enkele belangrijke stappen om te volgen. HDN-certificaten worden gebruikt voor beveiligde gegevensuitwisseling en het verlengen ervan is essentieel om een veilige verbinding te behouden. 1. ...
    • HDN-certificaat back-up terugzetten

      Wanneer een HDN-certificaat beschikbaar is maar niet gekoppeld aan het HDN-nummer in de HDN-App, volg dan onderstaande stappen om dit te koppelen door de back-up terug te zetten. Hierdoor kan een nieuwe back-up worden aangemaakt en het verloop van ...
    • Bekende problemen

      Inleiding Hieronder staat een overzicht van bekende (on)opgeloste problemen met Adviesbox. Bekende problemen Storing HDN woensdag 05-02-2025 14:16-14:52 Update 14:52, probleem lijkt verholpen te zijn. In verband met een storing bij HDN is er ...