Problemen na verlengen HDN certificaat

Problemen na verlengen HDN certificaat

Inleiding

Na het verlengen van het HDN certificaat, kan er een probleem ontstaan dat er geen berichten meer verstuurd / binnengehaald worden.
Dit komt omdat er geen nieuwe back-up van het certificaat in Adviesbox is ingesteld.

Foutmelding

Als je in de HDN logfile (bij een standaard installatie: C:\Program Files (x86)\Hypobox\Bin\logs) kijkt zal je waarschijnlijk onderstaande melding tegen komen.
Reden: Er is een onverwachte fout opgetreden. Kan aan de hand van het certificaat niet valideren dat gebruiker bij de data van deze node mag.

Instructie

Om dit op te lossen kan je onderstaande stappen volgen:
1. Maak een nieuwe back-up van het certificaat met een *.p12 extensie.
2. Zet het certificaat op een goede plek waar deze niet verwijderd of verplaatst zal gaan worden.


3. Stel het nieuwe certificaat met bijpassend wachtwoord in Adviesbox in, dit kan je doen bij Onderhoud > Instellingen > (HDN) Koppelingen.


    • Related Articles

    • HDN-certificaat verlengen en koppelen in Adviesbox

      Voor de verlenging van een HDN-certificaat zijn er meestal enkele belangrijke stappen om te volgen. HDN-certificaten worden gebruikt voor beveiligde gegevensuitwisseling en het verlengen ervan is essentieel om een veilige verbinding te behouden. ...
    • HDN Service - Certificaat pad wordt na import op een drive mapping gezet

      Om de HDN service van Adviesbox te kunnen gebruiken dient er een HDN certificaat aanwezig te zijn in Adviesbox. Het certificaat kan toegevoegd worden onder Onderhoud > Instellingen > (HDN) Koppelingen > HDN. Het certificaat toevoegen kan op 2 ...
    • HDN Service - Toegang geweigerd UNC Pad - WorkGroup

      Tijdens het instellen van het Adviesbox HDN platform moeten er bij de Inkomende, Uitgaande en Error berichten mappen aangegeven worden waar de HDN service deze berichten neer moet gaan zetten. - In veel gevallen zullen deze mappen al aangegeven zijn ...
    • Bekende problemen

      Inleiding Hieronder staat een overzicht van bekende (on)opgeloste problemen met Adviesbox. Bekende problemen TAF niet per HDN te versturen vrijdag 27-09-2024 10:00 - maandag 30-09 11:00 (verholpen) Door aanpassingen in de structuur bleek het niet ...
    • Kan ik bij het versturen van een HDN-aanvraag alleen kiezen voor Aanvraag naar notaris?

      Wellicht is er al een HDN aanvraag gedaan binnen dit advies. Kies voor menu Advies - 'Opslaan als nieuw advies' en geef het nieuwe advies een herkenbare naam. Als u nu van tabblad wisselt en weer naar tabblad (HDN) Aanvraag gaat kunt u dan weer de ...