Nationale Waarborg stelt uw bankgarantie tegen een aantrekkelijk tarief
en binnen één werkdag na aanvraag. Gemak, service en snelheid zijn onze
kernwaarden. Dit betekent voor u een eenvoudige aanvraagprocedure, deskundige
beoordeling en snelle afhandeling. Meer informatie hierover vindt u hier.
De gebruikersinstructie
gaat er van uit dat er voldoende kennis aanwezig is van zowel de werking van
Adviesbox alsmede het proces bij Nationale Waarborg.
Bent u nog niet
bekend met Nationale Waarborg dan vindt u hier meer
informatie. Ook kunt u contact met hen opnemen via 030 22 05 546 of info@nationalewaarborg.nl
De
koppeling werkt op basis van een unieke sleutel. Die heeft u nodig voor het
activeren van de koppeling en het bijpassende arrangement. De sleutel krijgt u
van NWB toegezonden via mail.
Als
u deze sleutel nog niet heeft, kunt u deze opvragen bij Nationale Waarborg via
030 22 05 546 of info@nationalewaarborg.nl.
De
code kunt u overnemen in de instellingen van Adviesbox. Ga hiervoor naar het
menu Onderhoud > Beheer partijen.
Ga
naar ‘Soort partij' Bankgarantieinstellingen. Voeg de toegezonden sleutel toe
als Agentnummer.
Sluit
het scherm af met de OK ‘knop’.
Na het activeren
van de instellingen, zal op het tabblad ‘Aanvraag’ > Bankgarantie op basis
van uw unieke sleutel de functie ‘Aanvraag via’, 1 of meerdere keuzes geven.
Kies hier het arrangement van uw keuze.
En bijvoorbeeld ook:
Vul het scherm
met de benodigde aanvraaggegevens.
Als u alle benodigde
data heeft ingevuld kunt u middels de knop ‘Digitaal laten ondertekenen en
indienen bij Nationale Waarborg” de aanvraag digitaal laten ondertekenen en
naar Nationale Waarborg zenden.
U krijgt dan
eerst onderstaande vraag die met Ja beantwoord dient te worden om verder te
gaan.
Als de
aanvraag correct is gedaan, krijgt u de volgende melding.
In het scherm
krijgt u onderstaande tekst.
Indien deze
relatie al een keer uitgenodigd is, krijgt u onderstaande melding.
Let wel, als u de aanvraag nogmaals verstuurt
wordt de eerdere aanvraag afgebroken en het digitaal ondertekenen opnieuw
gestart.
Na een succesvolle digitale ondertekening
krijgt de relatie een e-mail. Zie
onderstaand voorbeeld.
Geeft uw klant aan geen e-mail met link om digitaal te ondertekenen te hebben ontvangen? Controleer dan eerst of het juiste e-mailadres voor de klanten is ingevuld in uw advies.
Indien er
een foutief e-mailadres is ingevoerd, past u dit aan. Wanneer u het e-mailadres
gecorrigeerd heeft of wanneer u het digitale ondertekenen opnieuw wilt
opstarten, klikt u nogmaals op ‘Digitaal laten ondertekenen en indienen bij
Nationale Waarborg’. Het digitale ondertekenen wordt nu opnieuw opgestart en de
koper(s) ontvangen een nieuwe e-mail om de aanvraag digitaal te ondertekenen.
Mocht het hierna
nog niet goed gaan, neem dan contact op met Nationale Waarborg via 030 22 05 546 of info@nationalewaarborg.nl