Deze gebruikersinstructie beschrijft hoe een opdracht verstrekt
kan worden aan de Nationale Notaris via Adviesbox. Hierbij wordt uitgegaan van
een basiskennis van Adviesbox en dat er een aanstelling bij de Nationale
Notaris is
Als u nog geen aanstelling heeft, ga dan naar www.nationalenotaris.nl of zend een
mail naar info@nationalenotaris.nl.
U hoeft geen aparte instelling te doen in Adviesbox.
Maak
een advies aan in Adviesbox zoals u gewend bent. Als u klaar bent met het
advies klikt u in het menu op ‘Afdrukken’ (zie afbeelding hieronder)
In het afdrukmenu heeft u aan de linkerzijde onder het kopje
‘Aanvragen’ een knopje met een Word-icoon. (zie afbeelding op volgende pagina)
(Voorbeeld ‘Opdracht tot dienstverlening nationale.docx)
Als u een ingevuld en getekend formulier van de relatie
heeft, kunt u op het tabblad Aanvraag -> (HDN) Aanvraag de keuze maken
‘Aanvraag naar notaris’ Als u die heeft geselecteerd, kunt u middels de knop
‘Aanvraag aanmaken’ de aanvraag gaan doen.
U krijgt een schermpje waarmee u documenten kan
meezenden in de mail naar de notaris.
In dit voorbeeld gaan we met de verkenner naar het
ingescande opdrachtformulier.
Nadat
u het bestand heeft aangeklikt en met de verkenner knop ’Openen’ het bestand
heeft gekozen, wordt dat in het scherm getoond.
Middels
de knop ‘Ok’ kunt u het bericht automatisch mailen. Bij een succesvolle aanmaak
van de mail krijgt u een bevestiging.
Let
op: omdat het proces buiten Adviesbox per mail wordt afgehandeld, wordt er geen
registratie gedaan binnen Adviesbox. Adviesbox kan niet controleren of de mail
verzonden is.
De mail aan Nationale
Notaris bevat de bijlage die is toegezonden en een technische file (XML) waarin
de belangrijkste gegevens van de klant en indien van toepassing het aan te
kopen onderpand zijn vermeld.