Klasse niet geregistreerd

Klasse niet geregistreerd

Wanneer onderstaande melding in beeld verschijnt betekent dat Adviesbox een niet juist of een verlopen software-update heeft.
Dit kan eenvoudig opgelost worden door een aantal handelingen handmatig uit te voeren. 



1. Sla het advies op en sluit daarna Adviesbox af.
2. Klik met de linkermuisknop op de startpagina of gebruik de zoekbalk meestal linksonder aan het scherm en vul "componenten registreren" in.

Opmerking:
Mocht gelden dat deze handeling niet uitgevoerd kan worden, raadpleeg dan de systeembeheerder.
Dit geldt ook als er op een Windows Terminal Server wordt gewerkt. 


3. Klik daarna linksboven aan het startscherm op de App "componenten registreren". 
Hiermee wordt Adviesbox automatisch gescand en gerepareerd. Ook worden de laatste updates uitgevoerd.








4. Controleer bij het openen van Adviesbox of de klasse registratiemelding hiermee opgelost is. 

Voor vragen bel onze ServiceDesk op: 0182-200309 of neem contact op met de systeembeheerder.
    • Related Articles

    • Foutmeldingen bij opstarten of gebruik van Adviesbox

      Inleiding Krijg je een foutmelding bij het opstarten of tijdens normaal gebruik van Adviesbox? Vaak komt dit doordat één of meerdere softwarecomponenten opnieuw geregistreerd moeten worden. In dit artikel lees je stap voor stap hoe je dit oplost. ...
    • Kritieke fout op Acceptatie

      Bij het klikken op het acceptatiebutton kan het voorkomen dat er een kritieke fout optreedt. Hieronder enkele stappen om het handmatig op te lossen. 1. Klik op de Zelf oplossen in het scherm en voer een componenten registratie uit. Opmerking: Na het ...
    • Wat moet ik doen bij een foutmelding waarbij staat dat componenten registreren niet werkt?

      Foutmelding:  Wanneer een medewerker Adviesbox probeert te benaderen vanaf de laptop thuis komt onderstaande foutmelding:  Inhoud errorstack: Setup Openen OpenRecordset(SELECT * FROM Instellingen WHERE Om_ComputerNaam = '2CE1071QCJ') . Componten ...
    • Melding: ClassFactory kan aangevraagde klasse niet leveren

      De gegevens impliceren dat de installatie van de software of de software-updates niet juist verlopen is. Door een eenvoudige handeling uit te voeren kunt u dit probleem oplossen.  Volgt u hiervoor alstublieft het onderstaande stappenplan.  1.   ...
    • Wat moet ik doen als ik een kritieke fout krijg bij het opstarten?

      Volgt u hiervoor het onderstaande stappenplan. 1. Indien u Adviesbox open heeft staan, sla dan uw advies op en sluit Adviesbox. 2. Controleer of u bent ingelogd met een account dat Administrator rechten heeft. Bij een standaard installatie van ...