Is mijn HDN aanvraag verstuurd?
Raadpleeg allereerst het HDN scherm (HDN > Verzenden / Ontvangen).
Hier kan je een Richting en een Naam van de ontvangende partij vinden.
Onder Richting kunnen we 3 statussen ontvangen:
Verzonden - Als deze status er staat kan je er vanuit gaan dat wij je aanvraag succesvol verzonden hebben naar de partij die onder Naam staat.
In HDN Outdir - Stuur hiervoor een melding via Help > Melding maken en stuur het HDN log bestand mee.
Fout bij versturen - Stuur hiervoor een melding via Help > Melding maken en stuur het HDN log bestand mee van de dag waarop de aanvraag verzonden is.
In het onderstaande voorbeeld zien we 2 voorbeelden.

Related Articles
Veelgestelde vragen over HDN
Inleiding Binnen het HDN traject is het vaak onduidelijk wat de status precies is, wie er toegang toe heeft en wie er iets aan zal kunnen doen. Dit artikel streeft er naar deze onduidelijkheden weg te nemen en een houvast te bieden. Veelgestelde ...
HDN-aanvraag opnieuw versturen
Een HDN-aanvraag kan op twee manieren opnieuw worden verstuurd: Methode 1: via het tabblad Klanten Navigeer naar het tabblad Klanten. Kopieer de aanvraag via Kopiëren. Breng indien nodig wijzigingen aan. Verstuur de aanvraag opnieuw. Voor het ...
Aanvraag opnieuw versturen
à advies openen à li-boven op advies klikken à kiezen voor opslaan als nieuw advies à naar tabblad aanvraag en HDN-aanvraag à aanvraag opnieuw versturen
Teveel entiteiten foutmelding tijdens aanvraag
Wat zijn entiteiten? Deze melding refereert meestal naar een bepaald onderdeel en de "entiteiten" kan vervangen worden met "waarde". Zo zal een melding "teveel entiteiten" bij pensioen aanduiden dat er meer pensioenen meegegeven worden dan het HDN ...
Waar kan ik zien of een HDN-bericht is verzonden?
In het Hoofdscherm tegel HDN staan alle verzonden en ontvangen HDN berichten. In de kolom 'Richting' staat of het bericht is verzonden. Als hier staat In HDN-outdir dan heeft de HDN-software het bericht nog niet doorgestuurd en kunt u met de ...