Instellen toegangsrechten tot klanten per medewerker

Instellen toegangsrechten tot klanten per medewerker

Inleiding

In dit artikel lees je hoe een beheerder de toegangsrechten tot klanten per medewerker kan instellen danwel aanpassen.

Drie niveaus van toegang tot klanten en dossiers

  1. Er zijn drie niveaus: medewerker, vestiging en organisatie.
  2. De inzage in klantgegevens en dossiers kan zo beperkt worden tot alleen eigen dossiers, die van de vestiging of die van de hele organisatie. 
  3. Ook kan toegang tot dossiers van collega's worden beperkt tot alleen lezen of ook recht om wijzigingen hierin aan te brengen.

Toegangsrechten instellen of aanpassen

In de contract-app, op het scherm Medewerkers en het onderdeel Licentiegegevens kun je per medewerker de toegangsrechten op organisatie- en op vestigingsniveau instellen.


Toegangsrechten tot klanten van de organisatie 
  1. Geen: medewerker heeft alleen toegang tot eigen klanten en dossiers. 
  2. Alleen lezen: medewerker kan de gegevens van de eigen klanten en dossiers bekijken en wijzigen. Daarnaast kan hij/zij alle overige klanten en dossiers binnen de organisatie bekijken, maar kan geen wijzigingen aanbrengen.
  3. Lezen en schrijven: medewerker kan alle klanten en dossiers binnen de organisatie bekijken en wijzigen. 
Toegangsrechten tot klanten van de vestiging 
  1. Geen: medewerker heeft alleen toegang tot eigen klanten en dossiers.
  2. Alleen lezen: medewerker kan de gegevens van de eigen klanten en dossiers bekijken en wijzigen. Daarnaast kan hij/zij alle overige klanten en dossiers binnen zijn/haar vestiging(en) bekijken, maar kan geen wijzigingen aanbrengen.
  3. Lezen en schrijven: medewerker kan alle klanten en dossiers binnen zijn/haar vestiging(en) bekijken en wijzigen. 


    • Related Articles

    • Een nieuwe medewerker invoeren

      Inleiding In dit artikel staat uitgelegd hoe je als beheerder een nieuwe medewerker kunt toevoegen, zodat hij/zij toegang heeft tot Adviesbox. Per medewerker een licentie Om een nieuwe medewerker toe te voegen heb je een licentie nodig. In de ...
    • Een tussenpersoonnummer (agentnummer) instellen

      Inleiding In dit artikel lees je hoe je in Adviesbox een agentnummer kan toevoegen voor een maatschappij. Autorisatieniveau In Adviesbox Online heb je verschillende niveaus van instellingen. Je kan voor de hele organisatie het agentnummer voor een ...
    • De koppeling naar +Dossier (Finly) instellen

      Inleiding Hieronder vind je de instructie voor het instellen van de koppeling naar +Dossier (Finly). Doorloop deze stappen in Adviesbox Online pas nadat je bericht hebt gekregen dat jouw account voor +Dossier ingeregeld is. De koppeling naar +Dossier ...
    • Korte toelichting op de contract-app

      Inleiding In dit artikel lees je wat je in de contract-app als beheerder kunt inzien en inregelen. Allereerst staan kort de schermen in deze app beschreven en vervolgens wordt een aantal schermen extra toegelicht. Opbouw contract-app De contract-app ...
    • HDN nodenummer instellen

      Om er voor te zorgen dat er HDN berichten vanuit Adviesbox verstuurd kunnen worden moeten de instellingen voor HDN ingeregeld worden. 1. HDN app installeren Om te beginnen moet de HDN software geïnstalleerd worden. Ga naar ...