Hoe worden er geen BSN (Burger Service Nummer (= HDN Tinnummer) meer opgeslagen, in het kader van AVG?

Hoe worden er geen BSN (Burger Service Nummer (= HDN Tinnummer) meer opgeslagen, in het kader van AVG?

Onderstaande functionaliteit is beschikbaar vanaf Adviesbox 2018.3.

Per klant kunt u het BSN opslaan en bij Personalia per klant verwijderen.
Als u al langer met Adviesbox werkt, heeft u waarschijnlijk een groot aantal burger service nummers van uw klanten geregistreerd in uw Adviesbox database.
In het kader van de Algemene Verordening Persoonsgegevens (AVG) wilt u wellicht al deze gegevens uit de database verwijderen.

Klik op het hoofdscherm van Adviesbox op de 'Klanten' tegel.


U krijgt nu een overzicht van uw klanten, met aan de rechterkant onder andere een "Verwijder BSN..." knop.




De melding verschijnt dat van alle getoonde klanten in de huidige selectie het BSN van de aanwezige aanvragers verwijderd zal worden.
Daarbij de vraag of u daarmee wilt doorgaan.



Het verwijderen wordt dus gedaan bij de klanten die in de huidige selectie worden getoond.
Met de filters bovenin het scherm kunt u kiezen welke klantengroep het betreft.
Wilt u bij alle klanten het BSN verwijderen, zorg dan dat u in ieder geval adviezen van alle adviseurs ziet, en maak bij 'Gemuteerd in' de keuze 'Alle data'.



Als u een aanvraag verstuurt naar een maatschappij die daarbij verplicht stelt dat er een BSN wordt meegestuurd, dan zal er op het moment van verzenden gevraagd worden om deze alsnog in te voeren. Ze worden dan niet opgeslagen in de Adviesbox database.


    • Related Articles

    • AVG

      Per 25 mei 2018 geldt een nieuwe Europese verordening genaamd Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) die de Wet bescherming persoonsgegevens (Wbp) vervangt. Intersoftware zorgt er de komende maanden voor dat Adviesbox aan de eisen van de AVG ...
    • Opstalverzekeringspremie bij versturen HDN?

      Opstalverzekeringen kunnen op meerdere manieren worden ingevuld in Adviesbox. Daarnaast is het in sommige gevallen mogelijk dat er een indicatieve premie wordt meegegeven om er voor te zorgen dat er voldoende gegevens zijn voor de (indicatieve) JKP ...
    • Nieuwsbrief: Hoe veilig is uw data binnen uw adviespraktijk ? (17-04-2018)

                  Hoe veilig is uw data binnen uw adviespraktijk?               U verzamelt veel informatie en gegevens over uw klanten. Daar gaat u zorgvuldig mee om, maar er zijn zaken rondom informatie/data waar u extra aandacht aan dient te besteden. ...
    • Bij het versturen van een aanvraag ORV komt de melding dat de geboortenaam ( let op!!! geen geboortedatum) ingevuld moet worden?

      Let op !!!  Het gaat om de geboortenaam en niet geboortedatum Tot voor kort werd het veld 'Geboortenaam' automatisch gevuld met de achternaam in een HDN aanvraag, als er op tabblad Personalia geen geboortenaam was ingevuld. Op verzoek van HDN is dit ...
    • Kunnen oude HDN berichten automatisch verwijderd worden?

      Ja, via menu Onderhoud - Instellingen is hier voor te kiezen. Kies in het instellingen menu voor (HDN) Koppelingen - HDN. Hier kunt u ervoor kiezen berichten ouder dan 6, of ouder dan 12 maanden automatisch te laten verwijderen. De berichten worden ...