Per klant kun je het burgerservicenummer (BSN) (HDN Tinnummer) opslaan en bij Personalia per klant verwijderen.
Is er bij jouw klant nog een burgerservicenummer geregistreerd in je database van Adviesbox? En je wilt ze (in het kader van de AVG) verwijderen? Dan doe je dat als volgt:
Klik op het hoofdscherm van Adviesbox op de 'Klanten' tegel.
Je krijgt nu een overzicht van jouw klanten, met aan de rechterkant onder andere een "Verwijder BSN..." knop.
De melding verschijnt dat van alle getoonde klanten in de huidige selectie het BSN van de aanwezige aanvragers verwijderd zal worden.
Daarbij de vraag of je daarmee wilt doorgaan.
Het verwijderen wordt dus gedaan bij de klanten die in de huidige selectie worden getoond.
Met de filters bovenin het scherm kun je kiezen welke klantengroep het betreft.
Wil je bij alle klanten het BSN verwijderen, zorg dan dat je in ieder geval adviezen van alle adviseurs ziet, en maak bij 'Gemuteerd in' de keuze 'Alle data'.
Als je een aanvraag verstuurt naar een maatschappij die daarbij verplicht stelt dat er een BSN wordt meegestuurd, dan zal er op het moment van verzenden gevraagd worden om deze alsnog in te voeren. Ze worden dan niet opgeslagen in de Adviesbox database.