HDN Storing december 2025

HDN Storing december 2025

De problemen met HDN aanvragen zijn met een update verholpen. 
Onderstaand een toelichting om de update uit te voeren.

Automatische update:
Wanneer Adviesbox wordt opgestart, zal het automatisch controleren op nieuwe updates. Als er een update beschikbaar is, wordt deze automatisch gedownload en geïnstalleerd.

Optie 1: Handmatige updates uitvoeren:
Handmatig controleren op updates kan door naar het Onderhoud-menu in Adviesbox te gaan en te kiezen voor Update software & rentetarieven.
Als er een nieuwe versie beschikbaar is, kan deze handmatig geïnstalleerd worden.

Opmerking:
Mocht gelden dat deze handeling niet uitgevoerd kan worden, raadpleeg dan de systeembeheerder.
Dit geldt ook als er op een Windows Terminal Server wordt gewerkt. 
Let op: controleer of de adviezen in Adviesbox zijn opgeslagen voordat de updates uitgevoerd en geïnstalleerd kan worden.

   

1. Klik op Updates installeren en klik op Ja om Adviesbox af te sluiten.

      

Optie 2: Handmatige updates uitvoeren:
1. Klik met de linkermuisknop op de startpagina of gebruik de zoekbalk meestal linksonder aan het scherm en vul "Adviesbox Update" in.
2. Klik in het rechter scherm met de rechtermuisknop op als "Als administrator uitvoeren"


Opmerking:
Mocht gelden dat deze handeling niet uitgevoerd kan worden, raadpleeg dan de systeembeheerder.
Dit geldt ook als er op een Windows Terminal Server wordt gewerkt. 


3. Open Adviesbox en controleer of de laatste updates zijn uitgevoerd.

Opmerking:
Wanneer er rechtsboven een groen vinkje zichtbaar is, betekent dit dat de laatste updates succesvol zijn gedownload en geïnstalleerd.





Voor vragen bel onze ServiceDesk op: 0182-200309 of neem contact op met de systeembeheerder.



    • Related Articles

    • Oude HDN uitzetten

      Gebruikersinstructie voor het uitzetten van de oude HDN services. Opmerking: Dit zijn handelingen die normaal gesproken door je systeembeheerder gedaan worden. Hoewel de handleiding je er stap voor stap doorheen begeleid kan je er uiteraard ook voor ...
    • Verbinding met de HDN Proxy API

      De melding: ERROR: HS924: De actie 'node activeren' is afgebroken. geeft aan dat de actie 'node activeren' niet is gelukt omdat er geen verbinding kon worden gemaakt met de HDN Proxy API. Mogelijke oorzaken en stappen om dit probleem te verhelpen ...
    • HDN-certificaat back-up terugzetten

      Wanneer een HDN-certificaat beschikbaar is maar niet gekoppeld aan het HDN-nummer in de HDN-App, volg dan onderstaande stappen om dit te koppelen door de back-up terug te zetten. Hierdoor kan een nieuwe back-up worden aangemaakt en het verloop van ...
    • Is mijn HDN aanvraag verstuurd?

      Raadpleeg allereerst het HDN scherm (HDN > Verzenden / Ontvangen). Hier kan je een Richting en een Naam van de ontvangende partij vinden. Onder Richting kunnen we 3 statussen ontvangen: Verzonden - Als deze status er staat kan je er vanuit gaan dat ...
    • Veelgestelde vragen over HDN

      Inleiding Binnen het HDN traject is het vaak onduidelijk wat de status precies is, wie er toegang toe heeft en wie er iets aan zal kunnen doen. Dit artikel streeft er naar deze onduidelijkheden weg te nemen en een houvast te bieden. Veelgestelde ...