Wat te doen bij het verlengen van mijn HDN certificaat.

Wat te doen bij het verlengen van mijn HDN certificaat.

Na het verlengen van het HDN certificaat, kan er een probleem ontstaan dat er geen berichten meer verstuurd / binnengehaald worden.
Tevens krijgt u mogelijk een waarschuwingsbericht in Adviesbox te zien (zoals te zien is op de schermprint hieronder).


Dit komt omdat er geen nieuwe back-up van het certificaat in Adviesbox is ingesteld.
Als je in de HDN logfile (bij een standaard installatie: C:\Program Files (x86)\Hypobox\Bin\logs) kijkt zal je waarschijnlijk onderstaande melding tegen komen.
Reden: Er is een onverwachte fout opgetreden.Kan aan de hand van het certificaat niet valideren dat gebruiker bij de data van deze node mag.

Om dit op te lossen kan je onderstaande stappen volgen.
1. Maak een nieuwe back-up van het certificaat met een *.p12 extensie.
2. Zet het certificaat op een goede plek waar deze niet verwijderd of verplaatst zal gaan worden.

3. Stel het nieuwe certificaat met bijpassend wachtwoord in Adviesbox in, dit kan je doen bij Onderhoud > Instellingen > (HDN) Koppelingen.