Foutmelding in Adviesbox bij openen van PDF: “Het bestand is reeds geopend”

Foutmelding in Adviesbox bij openen van PDF: “Het bestand is reeds geopend”

Bij het openen van een PDF-bestand vanuit Adviesbox verschijnt soms de volgende foutmelding:

"Het bestand is reeds geopend. Sluit eerst het bestand en probeer het daarna opnieuw."

Deze melding ontstaat vaak doordat Adobe Acrobat Reader het bestand al op de achtergrond heeft geopend of is vastgelopen.
Hierdoor denkt Adviesbox dat het bestand nog in gebruik is.



Om dit probleem te voorkomen, adviseren we om Google Chrome (of een andere viewer) in te stellen als standaardprogramma voor het openen van PDF-bestanden.
Dit voorkomt dat Adobe het bestand blokkeert of “open” houdt.

1 Klik op de startknop en ga naar instellingen
2 Kies apps/ Standaard-apps


Typ hier .pdf in hiermee zal naar voren komen wat er momenteel gebruikt wordt.



Selecteer Google Chrome of een andere gewenste PDF-viewer.



Resultaat
Vanaf nu worden PDF-bestanden standaard geopend met het gekozen programma, wat voorkomt dat de foutmelding “bestand is reeds geopend” optreedt in Adviesbox.

Extra informatie
Voor omgevingen met centrale IT-beheer kan deze wijziging ook via groepsbeleid of endpoint management tools (zoals Intune) worden uitgerold.


Voor vragen of ondersteuning bij het instellen, neem contact op met de IT-servicedesk.



    • Related Articles

    • Foutmelding bij openen advies: "Fout bij inlezen advies" of "Niet te openen"

      Wanneer je bij het openen van een advies de melding "Fout bij inlezen advies" of "Niet te openen" krijgt, wijst dit meestal op een beschadiging in de database. Wat kun je doen? Omdat dit een technisch probleem betreft, is het niet zelf op te lossen. ...
    • Kan het bestand niet openen

      Bij het versturen van een document via HDN in Adviesbox kan soms de foutmelding Kan het bestand niet openen verschijnen. Deze melding betekent dat het document niet kan worden omgezet naar een HDN-bericht. Hoewel je het bestand meestal gewoon kunt ...
    • Adviesbox al geopend

      Als Adviesbox aangeeft dat deze al is geopend, maar er geen actieve sessie zichtbaar is, probeer dan het volgende: Open Taakbeheer: Onderaan het beeldscherm staat meestal de taakbalk of taskmanager met een overzicht van programma's die actief ...
    • Fout bij openen offerte

      De foutmelding die u momenteel ontvangt, wordt waarschijnlijk veroorzaakt door de instelling van de Exportlocatie voor de adviezen. U kunt dit probleem als volgt oplossen: Ga naar Onderhoud > Instellingen > Technische > Data. In dit menu ziet u de ...
    • Adviesbox installeren met behoud van de Adviezendatabase

      Adviesbox is een programma voor financieel advies dat wordt gebruikt door adviseurs om klanten te ondersteunen met financiële analyses en adviezen. Wanneer er lokaal een extra installatie van Adviesbox nodig is, bijvoorbeeld op een andere computer of ...