Foutmelding in Adviesbox bij openen van PDF: “Het bestand is reeds geopend”
Bij het openen van een PDF-bestand vanuit Adviesbox verschijnt soms de volgende foutmelding:
"Het bestand is reeds geopend. Sluit eerst het bestand en probeer het daarna opnieuw."
Deze melding ontstaat vaak doordat Adobe Acrobat Reader het bestand al op de achtergrond heeft geopend of is vastgelopen. Hierdoor denkt Adviesbox dat het bestand nog in gebruik is.

Om dit probleem te voorkomen, adviseren we om Google Chrome (of een andere viewer) in te stellen als standaardprogramma voor het openen van PDF-bestanden. Dit voorkomt dat Adobe het bestand blokkeert of “open” houdt.
1 Klik op de startknop en ga naar instellingen
2 Kies apps/ Standaard-apps

Typ hier .pdf in hiermee zal naar voren komen wat er momenteel gebruikt wordt.

Selecteer Google Chrome of een andere gewenste PDF-viewer.

Resultaat
Vanaf nu worden PDF-bestanden standaard geopend met het gekozen programma, wat voorkomt dat de foutmelding “bestand is reeds geopend” optreedt in Adviesbox.
Voor omgevingen met centrale IT-beheer kan deze wijziging ook via groepsbeleid of endpoint management tools (zoals Intune) worden uitgerold.
Voor vragen of ondersteuning bij het instellen, neem contact op met de IT-servicedesk.
Related Articles
Waarom krijg ik van ING via HDN het statusbericht: "Offerteaanvraag niet te verwerken, zie toelichting"?
Soms wordt een hypotheek aanvraag succesvol naar de ING gestuurd, maar sturen zij een HDN Status bericht terug: "Offerteaanvraag niet te verwerken, zie toelichting". De toelichting is dan alleen: "Uw aanvraag kan niet worden ingelezen, controleer de ...
Fout bij openen offerte
de foutmelding die u momenteel ontvangt, wordt waarschijnlijk veroorzaakt door de instelling van de Exportlocatie voor de adviezen. U kunt dit probleem als volgt oplossen: Ga naar Onderhoud > Instellingen > Technische > Data. In dit menu ziet u de ...
Adviesbox al geopend
Als Adviesbox aangeeft dat deze al is geopend, maar er geen actieve sessie zichtbaar is, probeer dan het volgende: Open Taakbeheer: Onderaan het beeldscherm staat meestal de taakbalk of taskmanager met een overzicht van programma's die actief ...
Wat moet ik doen bij een foutmelding bij opstarten of normaal gebruik?
Active-X component can't create object. Application defined or object defined error. ClassFactory kan aangevraagde klasse niet leveren. Deze niet kritieke foutmeldingen suggereren dat de Adviesbox installatie, of een update van Adviesbox, niet juist ...
Aanvraag niet te verwerken
Na het indienen van een aanvraag is het mogelijk dat er een statusmelding terugkomt waarin aangegeven wordt dat de aanvraag niet te verwerken is. Wat betekent "Aanvraag niet te verwerken"? Wanneer u de melding "Aanvraag niet te verwerken" ontvangt, ...