Foutmelding bij openen advies: "Fout bij inlezen advies" of "Niet te openen"
Wanneer je bij het openen van een advies de melding "Fout bij inlezen advies" of "Niet te openen" krijgt, wijst dit meestal op een beschadiging in de database.
Wat kun je doen?
Omdat dit een technisch probleem betreft, is het niet zelf op te lossen.
Het beste is om een backup van je database op een moment dat deze nog niet beschadigd was te laden en hier het advies uit te exporteren. Je systeembeheerder kan hierbij helpen.
Mocht dit geen optie zijn dan kan de technische lijn van de ServiceDesk trachten de database te herstellen.
Je bereikt de helpdesk via de bekende kanalen (0182 200309 optie 2 of support@intersoftware.zohosupport.com). Vermeld bij je melding:
-
De exacte foutmelding die je krijgt
-
Om welk advies of klantdossier het gaat
-
Eventuele handelingen die direct aan de foutmelding voorafgingen
Op die manier kan het probleem sneller worden onderzocht en opgelost.
Belangrijk om te vermelden is dat bij een beschadiging de medewerker hooguit de defecte velden zal kunnen verwijderen om wat er over is weer leesbaar te maken. Het herstellen is zelden mogelijk.
Related Articles
Foutmelding bij opslaan advies in Adviesbox
Deze melding betekent dat er een fout is opgetreden bij de communicatie met de Adviezendatabase van Adviesbox. Hieronder enkele stappen om het op te lossen. Sluit Adviesbox en start opnieuw In veel gevallen lost een herstart tijdelijke fouten op. ...
Fout bij openen offerte
De foutmelding die u momenteel ontvangt, wordt waarschijnlijk veroorzaakt door de instelling van de Exportlocatie voor de adviezen. U kunt dit probleem als volgt oplossen: Ga naar Onderhoud > Instellingen > Technische > Data. In dit menu ziet u de ...
Kritieke fout op Acceptatie
Bij het klikken op het acceptatiebutton kan het voorkomen dat er een kritieke fout optreedt. Hieronder enkele stappen om het handmatig op te lossen. 1. Klik op de Zelf oplossen in het scherm en voer een componenten registratie uit. Opmerking: Na het ...
Fout bij openen van overzichten in Adviesbox
De foutmelding wijst op een niet-kritieke fout die mogelijk heeft geleid tot een beschadigde of onvolledige rapportenstructuur. Mogelijke oplossing: Open het Configuratiescherm. Druk op Start, typ Configuratiescherm, en open het. Navigeer naar ...
Kan het bestand niet openen
Bij het versturen van een document via HDN in Adviesbox kan soms de foutmelding Kan het bestand niet openen verschijnen. Deze melding betekent dat het document niet kan worden omgezet naar een HDN-bericht. Hoewel je het bestand meestal gewoon kunt ...