Foutmelding bij openen Advies | Adviesbox oplossen

Foutmelding bij openen advies: "Fout bij inlezen advies" of "Niet te openen"

Wanneer je bij het openen van een advies de melding "Fout bij inlezen advies" of "Niet te openen" krijgt, wijst dit meestal op een beschadiging in de database.

Wat kun je doen?

Omdat dit een technisch probleem betreft, is het niet zelf op te lossen.

Het beste is om een backup van je database op een moment dat deze nog niet beschadigd was te laden en hier het advies uit te exporteren. Je systeembeheerder kan hierbij helpen.
Mocht dit geen optie zijn dan kan de technische lijn van de ServiceDesk trachten de database te herstellen. 

Contact

Je bereikt de helpdesk via de bekende kanalen (0182 200309 optie 2 of support@intersoftware.zohosupport.com). Vermeld bij je melding:

  • De exacte foutmelding die je krijgt

  • Om welk advies of klantdossier het gaat

  • Eventuele handelingen die direct aan de foutmelding voorafgingen

Op die manier kan het probleem sneller worden onderzocht en opgelost.

Belangrijk om te vermelden is dat bij een beschadiging de medewerker hooguit de defecte velden zal kunnen verwijderen om wat er over is weer leesbaar te maken. Het herstellen is zelden mogelijk.

    • Related Articles

    • Wat moet ik doen bij een foutmelding bij opstarten of normaal gebruik?

      Active-X component can't create object. Application defined or object defined error. ClassFactory kan aangevraagde klasse niet leveren. Deze niet kritieke foutmeldingen suggereren dat de Adviesbox installatie, of een update van Adviesbox, niet juist ...
    • Fout bij openen offerte

      De foutmelding die u momenteel ontvangt, wordt waarschijnlijk veroorzaakt door de instelling van de Exportlocatie voor de adviezen. U kunt dit probleem als volgt oplossen: Ga naar Onderhoud > Instellingen > Technische > Data. In dit menu ziet u de ...
    • Kritieke fout op Acceptatie

      Bij het klikken op het acceptatiebutton kan het voorkomen dat er een kritieke fout optreedt. Hieronder enkele stappen om het handmatig op te lossen. 1. Klik op de Zelf oplossen in het scherm en voer een componenten registratie uit. Opmerking: Na het ...
    • Waarom krijg ik van ING via HDN het statusbericht: "Offerteaanvraag niet te verwerken, zie toelichting"?

      Soms wordt een hypotheek aanvraag succesvol naar de ING gestuurd, maar sturen zij een HDN Status bericht terug: "Offerteaanvraag niet te verwerken, zie toelichting". De toelichting is dan alleen: "Uw aanvraag kan niet worden ingelezen, controleer de ...
    • Advies verwijderen zonder de klant te verwijderen

      Verwijderen van een Advies Ga naar het startscherm Klanten. Klik boven op de naam van de klant. Let op: ga naar het onderste vak voor het verwijderen van het advies, anders wordt de hele klant verwijderd. Klik onderin op het advies dat verwijderd ...