Entiteiten

Entiteiten

Deze melding refereert meestal naar een bepaald onderdeel en de "entiteiten" kan vervangen worden met "waarde".
Zo zal een melding "teveel entiteiten" bij pensioen aanduiden dat er meer pensioenen meegegeven worden dan het HDN schema van de geldverstrekker toestaat terwijl een "ongeldige entiteit" op lening aan zou geven dat de gekozen constructie (meestal een doorlopende lening) niet bij deze verstrekker via HDN kan worden gestuurd.

De oplossing is doorgaans het bundelen van losse producten of vermeldingen om onder het maximum te geraken.

Bekende problemen hierin:
Uitkeringen -> Uitkeringen zijn pensioenen, AOW en inkomsten box 1. Het limiet bij geldverstrekkers is vaak 10 of 25.
Lening -> Het aantal (doorlopende) leningen in het voorstelscherm. Dit varieert sterk per verstrekker varieert tussen de 5 en 25.
Ongeldige entiteit -> Meestal een spaar of leven product dat niet langer in het HDN schema van de verstrekker bestaat. Omzetten naar een ander spaarproduct of desnoods als aflossingsvrije meegeven met een opmerking erbij.

    • Related Articles

    • Te veel Entiteiten Uitkering, Volgnr: 10

      Bij het versturen van de aanvraag kan het zijn dat de onderstaande foutmelding verschijnt: De foutmelding Teveel Entiteiten uitkering, Volgnr: 10 Impliceert dat er teveel in Pensioenen in de aanvraag staan. Navigeer in het Advies naar ...
    • Teveel Entiteiten: Contractant , volgnr: 2

      Deze melding refereert naar de contractanten in het voorstel. Als u in het advies naar voorstel 1> Vermogen toegaat, staan daar onder het kopje Contractant(en) 2 aanvragers. Vink hier de Partner uit hierna zal de aanvraag netjes verzonden worden:
    • HDN-aanvraag opnieuw versturen

      ga naar het tabblad klanten kopieer de aanvraag via kopiëren evt. wijzigingen doorvoeren verstuur opnieuw de aanvraag voor het versturen krijg je de onderstaande melding: Bij de eerste optie wordt er een wijziging verstuurd op de lopende aanvraag. ...
    • Is mijn HDN aanvraag verstuurd?

      Raadpleeg allereerst het HDN scherm (HDN > Verzenden / Ontvangen). Hier kan je een Richting en een Naam van de ontvangende partij vinden. Onder Richting kunnen we 3 statussen ontvangen: Verzonden - Als deze status er staat kan je er vanuit gaan dat ...
    • Wat te doen bij het verlengen van mijn HDN certificaat.

      Na het verlengen van het HDN certificaat, kan er een probleem ontstaan dat er geen berichten meer verstuurd / binnengehaald worden. Tevens krijgt u mogelijk een waarschuwingsbericht in Adviesbox te zien (zoals te zien is op de schermprint hieronder). ...