Een tussenpersoonnummer (agentnummer) instellen

Een tussenpersoonnummer (agentnummer) instellen

Inleiding

In dit artikel lees je hoe je in Adviesbox een agentnummer kan toevoegen voor een maatschappij.

Autorisatieniveau

In Adviesbox Online heb je verschillende niveaus van instellingen. Je kan voor de hele organisatie het agentnummer voor een partij instellen, maar het kan ook voorkomen dat je per vestiging een agentnummer hebt. Zet dan eerst het autorisatieniveau op vestiging worden voordat je de agentnummers gaat invullen. Dit doe je in de Instellingen-app op het scherm Autorisatieniveau.

Agentnummers invoeren voor een hypotheekaanvraag

  1. Ga in de app Instellingen naar Beheer partijen > Geldverstrekkers.
  2. Klik vervolgens op het veld Agentnummer bij de maatschappij waarvoor het agentnummer ingevoerd moet worden.
  3. Voer nu het agentnummer in.
  4. Per maatschappij kan je ook aangeven waar je de aanvraag naar wilt verzenden, bijvoorbeeld naar Elements. Een aanvullende retourwijze aangeven: e-mail of extranet. En een aantal maatschappijen heeft extra hypotheekopties. Bij de ABN AMRO Woninghypotheek wordt er bijvoorbeeld standaard van uitgegaan dat een klant een Particulier Pakket bij ABN AMRO heeft en dus rentekorting krijgt. Wil je dat niet? Dan kun je de optie 'Particulier Pakket ABN-AMRO' uitvinken.
  5. Controleer bij het invoeren van een hypotheek, op het scherm Hypotheek van het betreffende voorstel, of het juiste tussenpersoonnummer geselecteerd is.

Agentnummers invoeren voor overige aanvragen

  1. Ook voor aanvragen via HDN voor bijvoorbeeld overlijdensrisicoverzekeringen en kredieten voer je agentnummers in.
  2. Hiervoor volg je de procedure zoals hiervoor beschreven.
  3. Echter bij Beheer partijen kies je voor de instelling waarvoor je het agentnummer wilt wijzigen, bijvoorbeeld verzekeraars.
  4. Het controleren en kiezen van het juiste tussenpersoonnummer doe je vervolgens in de respectievelijke schermen, bijvoorbeeld op het scherm ORV als je bij een verzekeringsmaatschappij een agentnummer voor ORV aanvraag hebt toegevoegd.

Agentnummer wijzigen

  1. Als blijkt dat een ingevoerd agentnummer niet (meer) correct is dan kun je deze wijzigen.
  2. Doe dit in eerste instantie via Instellingen > Beheer partijen door naar de maatschappij te gaan waarvoor je het agentnummer wilt wijzigen. Vervolgens verwijder je het verkeerde nummer en vul je het juiste agentnummer in.
  3. Ga daarna in Advies naar het productscherm van het voorstel; bijvoorbeeld het scherm Hypotheek.
  4. Controleer daar of nu het juiste agentnummer gekozen is.

    • Related Articles

    • Agentnummer instellen

      Je kunt je agentnummer per maatschappij instellen via Instellingen → Geldverstrekkers. Klik hiervoor in het hoofdmenu op Instellingen en kies vervolgens links in het menu voor Geldverstrekkers. In het overzicht dat verschijnt kun je per ...
    • Hoe kan ik een nieuwe authenticatie app instellen.

      In het geval dat er geen toegang meer is tot de ingestelde authenticatie app, kan er doormiddel van de back-up codes een nieuwe authenticatie app ingesteld worden. Volg hiervoor de onderstaande stappen. Open Adviesbox Online en log in met je inlog ...
    • Koppeling met BNP Paribas in Adviesbox Online

      BNP Paribas biedt de mogelijkheid om snel en eenvoudig bankgaranties aan te vragen voor zowel bestaande bouw als nieuwbouwwoningen. De aanvraag kan worden gedaan in combinatie met elke hypotheek via Adviesbox Online. Voor het activeren van de ...
    • HDN nodenummer instellen

      Om er voor te zorgen dat er HDN berichten vanuit Adviesbox verstuurd kunnen worden moeten de instellingen voor HDN ingeregeld worden. HDN in Adviesbox Online inregelen Vanuit het portaal van Adviesbox Online kan je de Contract app openen. Typ in de ...
    • Instellen toegangsrechten tot klanten per medewerker

      Inleiding In dit artikel lees je hoe een beheerder de toegangsrechten tot klanten per medewerker kan instellen danwel aanpassen. Drie niveaus van toegang tot klanten en dossiers Er zijn drie niveaus: medewerker, vestiging en organisatie. De inzage in ...