Een tussenpersoonnummer (agentnummer) instellen
In dit artikel lees je hoe je in Adviesbox een agentnummer kan toevoegen voor een maatschappij.
Autorisatieniveau
In Adviesbox Online heb je verschillende niveaus van instellingen. Je kan voor de hele organisatie het agentnummer voor een partij instellen, maar het kan ook voorkomen dat je per vestiging een agentnummer hebt. Zet dan eerst het autorisatieniveau op vestiging worden voordat je de agentnummers gaat invullen. Dit doe je in de Instellingen-app op het scherm Autorisatieniveau.
Agentnummers invoeren voor een hypotheekaanvraag
Ga in de app Instellingen naar Beheer partijen > Geldverstrekkers.
Klik vervolgens op het veld Agentnummer bij de maatschappij waarvoor het agentnummer ingevoerd moet worden.
Voer nu het agentnummer in.
Per maatschappij kan je ook aangeven waar je de aanvraag naar wilt verzenden, bijvoorbeeld naar Elements. Een aanvullende retourwijze aangeven: e-mail of extranet. En een aantal maatschappijen heeft extra hypotheekopties. Bij de ABN AMRO Woninghypotheek wordt er bijvoorbeeld standaard van uitgegaan dat een klant een Particulier Pakket bij ABN AMRO heeft en dus rentekorting krijgt. Wil je dat niet? Dan kun je de optie 'Particulier Pakket ABN-AMRO' uitvinken.
Controleer bij het invoeren van een hypotheek, op het scherm Hypotheek van het betreffende voorstel, of het juiste tussenpersoonnummer geselecteerd is.
Agentnummers invoeren voor overige aanvragen
- Ook voor aanvragen via HDN voor bijvoorbeeld overlijdensrisicoverzekeringen en kredieten voer je agentnummers in.
- Hiervoor volg je de procedure zoals hiervoor beschreven.
- Echter bij Beheer partijen kies je voor de instelling waarvoor je het agentnummer wilt wijzigen, bijvoorbeeld verzekeraars.
- Het controleren en kiezen van het juiste tussenpersoonnummer doe je vervolgens in de respectievelijke schermen, bijvoorbeeld op het scherm ORV als je bij een verzekeringsmaatschappij een agentnummer voor ORV aanvraag hebt toegevoegd.
Agentnummer wijzigen
- Als blijkt dat een ingevoerd agentnummer niet (meer) correct is dan kun je deze wijzigen.
- Doe dit in eerste instantie via Instellingen > Beheer partijen door naar de maatschappij te gaan waarvoor je het agentnummer wilt wijzigen. Vervolgens verwijder je het verkeerde nummer en vul je het juiste agentnummer in.
- Ga daarna in Advies naar het productscherm van het voorstel; bijvoorbeeld het scherm Hypotheek.
- Controleer daar of nu het juiste agentnummer gekozen is.
Related Articles
Instellen toegangsrechten tot klanten per medewerker
Inleiding In dit artikel lees je hoe een beheerder de toegangsrechten tot klanten per medewerker kan instellen danwel aanpassen. Drie niveaus van toegang tot klanten en dossiers Er zijn drie niveaus: medewerker, vestiging en organisatie. De inzage in ...
Een taxatie-aanvraag naar NTS versturen
Inleiding Vanaf 13 februari 2024 is het mogelijk om vanuit Adviesbox Online een taxatie-aanvraag naar Nationale Taxatie Service te versturen. In dit artikel lees je hoe je NTS kunt activeren in Adviesbox Online en vervolgens een taxatie-aanvraag bij ...
HDN nodenummer instellen
Om er voor te zorgen dat er HDN berichten vanuit Adviesbox verstuurd kunnen worden moeten de instellingen voor HDN ingeregeld worden. 1. HDN app installeren Om te beginnen moet de HDN software geïnstalleerd worden. Ga naar ...
De koppeling naar +Dossier (Finly) instellen
Inleiding Hieronder vind je de instructie voor het instellen van de koppeling naar +Dossier (Finly). Doorloop deze stappen in Adviesbox Online pas nadat je bericht hebt gekregen dat jouw account voor +Dossier ingeregeld is. De koppeling naar +Dossier ...
Een nieuwe medewerker invoeren
Inleiding In dit artikel staat uitgelegd hoe je als beheerder een nieuwe medewerker kunt toevoegen, zodat hij/zij toegang heeft tot Adviesbox. Per medewerker een licentie Om een nieuwe medewerker toe te voegen heb je een licentie nodig. In de ...