Adviesbox kan de Adviezendatabase niet converteren

Adviesbox kan de Adviezendatabase niet converteren

Als de melding verschijnt: "Adviesbox kon de Adviezendatabase niet converteren", dan is er iets misgegaan bij het openen of bijwerken van de databasebestanden in Adviesbox.
Onderstaande stappen kunnen worden uitgevoerd om de melding te herstellen.

   

1. Zoek op de locatie waar de actuele Adviesbox-adviezendatabase zich bevind.

Standaard staat deze in:



of op een netwerkmap indien centraal opgeslagen.

2. Klik met de rechtermuisknop op Adviezen.mdb, kies Kopiëren, ga naar het Bureaublad, klik met de rechtermuisknop op een lege plek en kies Plakken.

Opmerking: 
"Adviezen.mdb" is een bestand in Microsoft Access-formaat (.mdb) dat wordt gebruikt om adviesgegevens op te slaan. 
Microsoft Access is een databasebeheersysteem van Microsoft waarmee gebruikers databases kunnen maken, beheren, comprimeren en herstellen.

Wanneer deze handeling niet kan worden uitgevoerd, raadpleeg dan de systeembeheerder.
Dit geldt ook wanneer er op een Windows Terminal Server wordt gewerkt.

   

3. Dubbelklik op Adviezen.mdb, voer 123isw in als databasewachtwoord en klik op OK om Microsoft Access te openen.


4. Klik boven in het menu op Hulpmiddelen voor databases en selecteer vervolgens Database comprimeren en herstellen.

Opmerking: 
Het comprimeren en herstellen van de database is naar enkele ogenblikken voltooid.

   

5. Klik met de rechtermuisknop op de gekopieerde Adviezen.mdb, kies Knippen, ga terug naar de Adviesbox-adviezendatabase locatie en kies Plakken.

Opmerking: 
Let op: Wijzig de naam van Adviezen.mdb in bijvoorbeeld Adviezen2024.mdb om de oude database als backup te bewaren.
Controleer of Adviesbox is afgesloten als er een melding verschijnt dat plakken niet mogelijk is.
Voor op een Windows Terminal Server geldt dat bij elk gebruiker Adviesbox afgesloten is.  
Verifieer de bestandsgrootte om te bevestigen dat de database gecomprimeerd en hersteld is en daardoor kleiner is geworden.



6. Start Adviesbox opnieuw om te zien of de databasemelding niet meer voorkomt.

Toelichting:
De database binnen Adviesbox is cruciaal, omdat deze financiële adviezen bevat die grote impact kunnen hebben op de financiële situatie van klanten.
Bij goede informatievoorziening draait het om het verstrekken van gegevens die nauwkeurig, actueel en betrouwbaar zijn.


Voor vragen of ondersteuning bel onze ServiceDesk op: 0182-200309 of neem contact op met de systeembeheerder.