Adviesbox blijft hangen bij 83% tijdens het opstarten

Adviesbox blijft hangen bij 83% tijdens het opstarten

Wanneer Adviesbox langere tijd bij 83% blijft hangen tijdens het opstarten, is de oorzaak vaak dat er op dat moment automatisch taken worden aangemaakt.
Dit kunnen taken zijn voor bijvoorbeeld naderende einddata van producten of verjaardagen van relaties.

Oplossing stap 1: Controleer of automatische taken zijn uitgeschakeld

Om te voorkomen dat deze taken automatisch aangemaakt worden bij het opstarten, kun je de volgende instelling controleren en eventueel aanpassen:

  1. Ga naar Onderhoud > Instellingen > Klantdossier > Portefeuille meldingen

  2. Zet de optie "Wilt u automatisch taken laten aanmaken?" op Nee

Zie onderstaande schermafbeelding ter verduidelijking:

Oplossing 2: Taken opschonen via de servicedesk

Als deze optie al op Nee staat, dan is het mogelijk dat er nog veel taken aanwezig zijn in de database. Dit kan leiden tot vertraging bij het opstarten van Adviesbox.

In dat geval adviseren wij om contact op te nemen met onze servicedesk via het telefoonnummer 0182 200 309 of via een mail naar helpdesk@intersoftware.nl.
Wij kunnen dan helpen met het verwijderen van deze taken via een bewerking in de database.