Adviesbox blijft hangen bij 83% tijdens het opstarten

Adviesbox blijft hangen bij 83% tijdens het opstarten

Wanneer Adviesbox langere tijd blijft hangen op 83% tijdens het opstarten, is de oorzaak vaak dat er op dat moment automatisch taken worden aangemaakt.
Dit betreft bijvoorbeeld taken voor naderende einddata van producten of verjaardagen van relaties.

Oplossing 1: Automatische taakaanmaak uitschakelen
Om te voorkomen dat deze automatische taken bij het opstarten worden gegenereerd, kan de volgende instelling gecontroleerd en aangepast worden:

Navigeer in Adviesbox naar:
Onderhoud > Instellingen > Klantdossier > Portefeuille meldingen

Zet de optie "Wilt u automatisch taken laten aanmaken?" op Nee

Zie de onderstaande schermafbeelding ter verduidelijking:



Oplossing 2: Taken opschonen via de servicedesk
Indien de optie al op Nee staat, maar het probleem blijft bestaan, is het mogelijk dat er een grote hoeveelheid bestaande taken in de database aanwezig is.
Dit kan leiden tot vertraging bij het opstarten van Adviesbox.

In dat geval wordt geadviseerd om contact op te nemen met de servicedesk:

📞 0182 200 309

De servicedesk kan ondersteuning bieden bij het verwijderen van deze taken via een bewerking in de database.