Wanneer u de melding "Aanvraag niet te verwerken" ontvangt, betekent dit dat de ontvangende geldverstrekker uw aanvraag op dit moment niet verder in behandeling neemt. Deze melding wordt uitsluitend door de geldverstrekker zelf verzonden, bijvoorbeeld een bank of kredietinstelling.
Het ontvangen van deze melding geeft dan ook volledige zekerheid dat het bericht door de verstrekker is ontvangen, zelfs als deze niet in het systeem van de acceptant zichtbaar is.
Er kunnen diverse redenen zijn waarom een aanvraag niet verwerkt wordt. Enkele voorbeelden zijn:
Omdat de exacte reden afhankelijk is van de interne processen en criteria van de geldverstrekker, wordt deze informatie niet door ons verstrekt.
Lees altijd eerst de informatie in het statusbericht. Het kan zijn dat hier exact de oorzaak en oplossing staan.
1. Kan ik de aanvraag aanpassen en opnieuw indienen?
Dat is afhankelijk van de reden voor de afwijzing. De geldverstrekker kan u aangeven of een hernieuwde indiening mogelijk is en wat hiervoor nodig is.
2. Kunnen jullie mij meer informatie geven over de reden van deze melding?
Wij kunnen hierover geen specifieke informatie verstrekken, omdat wij niet betrokken zijn bij het beoordelingsproces van de geldverstrekker. Voor inhoudelijke vragen verwijzen wij u door naar de geldverstrekker.