HDN-aansluitnummer niet geregistreerd in poortwachter

HDN-aansluitnummer niet geregistreerd in poortwachter

Wanneer deze statusmelding verschijnt betekent dat het HDN-aansluitnummer nog niet bekend of geregistreerd is bij de serviceprovider of geldverstrekker.



Mogelijke oorzaken zijn:
Een verlopen of ongeldig HDN-certificaat.
Het HDN-nummer van de geldverstrekker is niet correct of niet geregistreerd bij Poortwachter.
Het kan zijn dat er instellingen ontbreken, zoals toegangsrechten of autorisatieniveaus. 

Mogelijke oplossingen zijn:
​Met de HDN-app kan eenvoudig worden gecontroleerd of het certificaat nog actief en geldig is voor het versturen van berichten via HDN.
Mocht dit het geval zijn, dan kan het beste contact worden opgenomen met de betreffende geldverstrekker naar wie de berichten worden verstuurd.
De geldverstrekker kan aan hun zijde in Poortwachter controleren of het aansluitnummer de juiste toegang heeft.
Als de geldverstrekker geen toegang heeft tot Poortwachter, kan hiervoor een verzoek worden ingediend bij HDN.

Voor vragen of ondersteuning bel HDN-helpdesk op: 0182-7505859 of neem contact op met de systeembeheerder. 


    • Related Articles

    • HDN Service - Toegang geweigerd UNC Pad - WorkGroup

      Tijdens het instellen van het Adviesbox HDN platform moeten er bij de Inkomende, Uitgaande en Error berichten mappen aangegeven worden waar de HDN service deze berichten neer moet gaan zetten. - In veel gevallen zullen deze mappen al aangegeven zijn ...
    • Aanvraag niet te verwerken

      Na het indienen van een aanvraag is het mogelijk dat er een statusmelding terugkomt waarin aangegeven wordt dat de aanvraag niet te verwerken is. Wat betekent "Aanvraag niet te verwerken"? Wanneer u de melding "Aanvraag niet te verwerken" ontvangt, ...
    • Hoe kan ik oude HDN berichten automatisch verwijderen?

      Ja, via menu Onderhoud - Instellingen is hier voor te kiezen. Kies in het instellingen menu voor (HDN) Koppelingen - HDN. Hier kunt u ervoor kiezen berichten ouder dan 6, of ouder dan 12 maanden automatisch te laten verwijderen. De berichten worden ...
    • HDN-certificaat verlengen en koppelen in Adviesbox

      Voor de verlenging van een HDN-certificaat zijn er meestal enkele belangrijke stappen om te volgen. HDN-certificaten worden gebruikt voor beveiligde gegevensuitwisseling en het verlengen ervan is essentieel om een veilige verbinding te behouden. ...
    • Hoe kan ik een opstalverzekeringspremie meegeven in een HDN-bericht?

      Opstalverzekeringen kunnen op meerdere manieren worden ingevuld in Adviesbox. Daarnaast is het in sommige gevallen mogelijk dat er een indicatieve premie wordt meegegeven om er voor te zorgen dat er voldoende gegevens zijn voor de (indicatieve) JKP ...