Hoe kan ik het burgerservicenummer verwijderen uit de database van Adviesbox?

Hoe kan ik het burgerservicenummer verwijderen uit de database van Adviesbox?

Per klant kun je het burgerservicenummer (BSN) (HDN Tinnummer) opslaan en bij Personalia per klant verwijderen.
Is er bij jouw klant nog een burgerservicenummer geregistreerd in je database van Adviesbox? En je wilt ze (in het kader van de AVG) verwijderen? Dan doe je dat als volgt:

Klik op het hoofdscherm van Adviesbox op de 'Klanten' tegel.


Je krijgt nu een overzicht van jouw klanten, met aan de rechterkant onder andere een "Verwijder BSN..." knop.




De melding verschijnt dat van alle getoonde klanten in de huidige selectie het BSN van de aanwezige aanvragers verwijderd zal worden.
Daarbij de vraag of je daarmee wilt doorgaan.



Het verwijderen wordt dus gedaan bij de klanten die in de huidige selectie worden getoond.
Met de filters bovenin het scherm kun je kiezen welke klantengroep het betreft.
Wil je bij alle klanten het BSN verwijderen, zorg dan dat je in ieder geval adviezen van alle adviseurs ziet, en maak bij 'Gemuteerd in' de keuze 'Alle data'.



Als je een aanvraag verstuurt naar een maatschappij die daarbij verplicht stelt dat er een BSN wordt meegestuurd, dan zal er op het moment van verzenden gevraagd worden om deze alsnog in te voeren. Ze worden dan niet opgeslagen in de Adviesbox database.



    • Related Articles

    • Melding: database is verouderd.

      Als je de melding krijgt dat de database verouderd is, sluit dan Adviesbox af. Start hem opnieuw op en start "Update software & rentes". Als er wordt aangegeven dat er geen update gevonden kan worden, volg dan de volgende stappen. 1. Kijk bij menu ...
    • Kan ik een 2e vestiging in Adviesbox inrichten?

      De vestigingen die ons secretariaat op niveau van licenties aanmaakt worden niet direct als vestiging zichtbaar in Adviesbox. Alleen de kantoorgegevens per licentie, te zien via menu Onderhoud - Beheer licenties, laten dat zien. Het is wel mogelijk ...
    • Wat moet ik doen bij een foutmelding waarbij staat dat componenten registreren niet werkt?

      Foutmelding:  Wanneer een medewerker Adviesbox probeert te benaderen vanaf de laptop thuis komt onderstaande foutmelding:  Inhoud errorstack: Setup Openen OpenRecordset(SELECT * FROM Instellingen WHERE Om_ComputerNaam = '2CE1071QCJ') . Componten ...
    • Advies verwijderen. Let op! Verwijder hierbij niet de klant.

      > Ga naar het startscherm Klanten > Klik boven op naam van de klant. Let op dat u naar het onderste vak gaat voor het verwijderen van het ADVIES, anders verwijdert u de KLANT ! > Klik beneden op het advies wat verwijderd moet worden. Nu zal de knop ...
    • Waarom treden er af en toe foutmeldingen op bij de verbinding met de database?

      Adviesbox kan werken met twee type databases: Access en SQL. Deze beschrijving heeft betrekking op het eerste type. De Access database van Adviesbox heeft de naam 'Adviezen.mdb'. Er zijn ook overige databases zoals Tarieven.mdb. Als u Adviezen.mdb op ...