Intersoftware

            Brondata inlezen via Online Inventarisatie

            Inleiding

            Online Inventarisatie is onderdeel van de extra Adviesbox module +Klantdossier. 
            Veel van de gegevens die u in moet vullen bij “Inventarisatie" zijn online beschikbaar. Bijvoorbeeld bij websites van de overheid. Omdat deze data direct bij de (overheids)bron beschikbaar is, wordt dit “Brondata” genoemd.
            Aan de Online Inventarisatie functionaliteit is een extra optionele module toegevoegd om deze brondata te kunnen inlezen.
            De stappen hiervoor zijn:
            1. Adviseur nodigt zijn of haar klant uit om een online inventarisatie in te vullen,
            2. Deze klant logt online in en kiest voor de optie om de inventarisatie met brondata te vullen,
            3. Door achtereenvolgens bij diverse websites met Digid in te loggen wordt de informatie geïnventariseerd,
            4. De klant controleert online of alle gegevens correct zijn, corrigeert en en vult ze aan.
            5. Adviseur leest de ingevulde inventarisatie in Adviesbox in.

            Stappen in detail

            Vul als adviseur in Adviesbox basisgegevens van uw klant in: naam, e-mail adres en geboortedatum.



            Verstuur op tabblad Klantdossier - Online inventarisaties de uitnodiging naar uw klant.



            Uw klant krijgt een e-mail met de uitnodiging om in te loggen.



            Bij de eerste keer inloggen kiest uw klant een eigen wachtwoord.



            Direct na inloggen staat informatie over brondata op het scherm.



            Er kan meer detail worden open geklikt over waar brondata wordt opgehaald, veiligheid en privacy.
            De consument kan kiezen tussen brondata ophalen of zelf de inventarisatie invullen.



            De beveiligde extensie moet worden geïnstalleerd.



            Er volgen installatie instructies.



            Klik in de Chrome web store op de blauwe knop rechts boven.



            Indien gevraagd, klik op 'Extensie toevoegen'.



            De melding verschijnt dat de extensie succesvol geïnstalleerd is.



            Er wordt gevraagd om DigiD toegangsgegevens klaar te leggen.



            Er volgt een overzicht van instanties waar informatie opgehaald kan worden.



            Wacht tot de eerste website wordt geopend.



            Log in bij de eerste website met DigiD.



            Log in met DigiD.



            De gegevens worden binnengehaald.



            Log telkens opnieuw in bij elke volgende website waar gegevens worden opgehaald.



            Tussentijds wordt getoond welke websites bezocht zijn en welke nog niet.



            Als niet op tijd op een bepaalde website wordt ingelogd, treedt er een foutmelding op. Met de knop 'Opnieuw proberen' kan het alsnog gedaan worden.
            Wanneer het ophalen bij een bepaalde website niet lukt dan kan die ook worden overgeslagen.



            Als alles opgehaald is dan klikken op 'Gegevens bekijken'.



            Alle opgehaalde gegevens worden nu getoond in Online Inventarisatie om gecontroleerd te worden.



            Er zullen gegevens missen die aangevuld moeten worden.



            Wellicht klopt er informatie niet, die dan gecorrigeerd kan worden.



            Als alles voltooid is kan de klant de gegevens naar de adviseur versturen. Die kan ze in Adviesbox op tabblad 'Online Inventarisatie' inlezen.








            Bijgewerkt: 28 Nov 2018 10:22 PM
            Nuttig?  
            Help ons met het verbeteren van dit artikel
            0 0